طراحی سایت تبلیغاتی برای کمک به بیزینس های بزرگ و کوچک جهت مشاوره انواع تبلیغات و درج تبلیغات است.
از جمله ویژگی های این سایت ها درا بودن بخش آگهی های رایگان است که این اجازه را به کاربران می دهد بتوانند آگهی های خود را در سایت قرار دهند.
طراحی سایت تبلیغاتی می توانند شامل زیر مجموعه هایی مانند املاک – خودرو – خرید و فروش کالا – و یا ارائه خدمات باشد.
در طراحی سایت مهم است که جستجوی پیشرفته نیز وجود باشد که کاربران راحت تر موارد خود را جست وجو کنند سیستم درج آگهی در طراحی سایت تبلییغاتی قسمت مهمی است که باید به گونه ای طراحی شود که همه کاربران بتوانند راحت با ان کار کنند .
ادامه اموزش طراحی سایت با HTML :
تگ <blink>: متن داخل این عنصر در مرورگر به صورت چشمک زن در خواھد آمد. این تگ تنھا در مرورگرھایفایرفاکس، گوگل کروم و اوپرا پشتیبانی می شود، و مرورگر اینترنت اکسپلورر از آن پشتیبانی نمیکند.
تگ<center>: از این تگ برای وسط چین کردن ھر نوع عنصری استفاده میشود. برای این کار کافی است تگ باز
<center> را قبل و تگ بسته <center/> را بعد از عنصر مورد نظرتان قرار دھید.
<center> <p>7Learn.com : Web Design and Javascript Tutorials</p> </center>
تگ <font>: از این تگ برای تغییر رنگ، تغییر اندازه و تغییر فونت متون و سایر عناصر متنی موجود در HTML استفادهمی شود. این تگ که جزء تگ ھای درون خطی محسوب می شود از صفت ھای زیر پشتیبانی میکند.
face : از این صفت برای مشخص کردن فونت خاصی استفاده می شود. یعنی اگر بخواھیم متنی را فونت خاصینمایش دھیم از تگ <font> ھمراه با این صفت استفاده می کنیم. این صفت لیستی از فونت ھا که با “,” (کاما) از
ھم جدا شده اند را به عنوان مقدار می پذیرد. اگر اولین فونت بر روی سیستم کاربر نصب نبود، فونت دوم، فونت دومنصب نبود فونت سوم و … بر روی متن اعمال می شود:
کد بالا به این معناست که اول فونت Tahoma را بر روی متن اعمال کند. اگر فونت Tahoma روی سیستم کاربر نصبنبود، فونت Arial را اعمال کند، اگر این فونت نیز موجود نبود فونت Serif را اعمال کن. اگر….. و به ھمین منوال!
size: از این صفت برای تایین اندازه(سایز) متون استفاده می شود. و به دوشکل می توان به این صفت مقدار داد:
مقادیر مطلق: مقادیری بین ۱ تا ۷٫
مقادیر نسبی: مقادیری بین ۷- تا ۷+ که در این صورت اندازه فونت نسبت به اندازه فونت مشخص شدهدر تگ </ basefont> سنجیده خوھد شد. (این تگ را ادامه معرفی خواھیم کرد.) اگر عدد مشخص شدهمثبت باشد، به این معناس که به ھمان تعداد به اندازه مشخص شده در >/ basefont< اضافه و اگر عددمشخص شده منفی باشد، به این معنی است که به ھمان تعداد از اندازه مشخص شده در </ basefont>کم شود و سپس بر روی متن اعمال گردد.
color : از این صفت برای تعیین رنگ یک متن استفاده میشود. این صفت مقداری از انواع رنگ ھا می پذیرد و رنگ متنرا مشخص می کند که در جلسه قبل طریقه مقدار دھی به این صفت را آموزش دادیم.
<p> <font face='Tahoma, Arial,"Times New Roman"' size='+2' color='#ff0000'> 7Learn.com : W eb Design and Javascript Tutorials</font> </p>
تگ </ basefont>: از این تگ تھی که حتما باید در قسمت head استفاده شود برای تعیین اندازه و نوع و رنگ
فونت پایه صفحه استفاده میشود. بیشترین استفاده از این تگ برای تعیین اندازه Font پایه صفحه است تا تمام اندازهھای نسبی صفحه تگ ھای <font> داخل صفحه نسبت به آن سنجیده شود.
در صورتی که اندازه خاصی در تگ <basefont> تعیین نشود اندازه به صورت پیش فرض ۳ در نظر گرفته میشود.
نکته : این تگ از تمام صفت ھای تگ >font< (یعنی size, color, face) با ھمان نوع مقادیر پشتیبانی میکند. ز اینکهبه صفت size آن فقط می توان مقادیر مطلق داد و مقادیر نسبی مجاز نیستند.
تگ <marquee> : از این تگ برای به حرکت در آوردن متون، عکس ھا و سایر عناصر استفاده میشود. صفت ھای اینتگ به شرح زیر است:
Width : عرض محدوده marquee را بر حسب درصد یا پیکسل مشخص می کند. و در صورت مقدار ندادن مقدار آن بهاندازه عرض صفحه خواھد بود.
Height : ارتفاع محدوده marquee را بر حسب درصد یا پیکسل مشخص می کند. و در صورت مقدار ندادن ارتفاع آن بهندازه متنی که در داخل آن است خواھد بودBgcolor : رنگ پس زمینه محدوده marquee را مشخص میکند. به سه روشی (نام رنگ، تابع rgb، مبنایھگزادسیمال) که قبلا به آن ھا اشاره شده است. میتوان به این صفت مقدار داد.
Behavior: نحوه رفتار یا حرکت محتویات marquee را مشخص میکند که میتوناد یکی از مقادیر زیر باشد:
Scroll : متن از یک طرف وارد و از طرف دیگر خارج می شود.
Slide: متن از یک طرف وارد و در طرف دیگر می ایستد.
Alternate: متن یک حرکت رفت و برگشتی در محدوده marquee خواھد داشت.
و در صورت مقدار ندادن مقدار آن مساوی با scroll خواھد بود.
Scrollamount : اگر حرکت متن بوسیله تگ marquee را مانند قدم زدن در نظر بگیریم، این صفت فاصله بین ھر قدمرا کنترل میکند. این صفت مقداری عددی بر حسب px را میپذیرد.
Scrolldelay : این صفت تاخیر زمانی بین ھر قدم را بر حسب میلی ثانیه مشخص میکند. مثلا مقدار ۱۰۰۰ برای اینصفت به معنی تاخیر یک پانیه برای برداشتن ھر قدم خواھد بود.
Loop: تعداد تکرار حرکت متن را کنترل میکند. و می تواند یک عدد صحیح باشد. در صورتی که بخواھید حرکت بینھایت بار تکرار شود مقدار این صفت را برابر یک عدد منفی (مثلا ۱-) یا عبارت infinite قرار بدھید.
Direction : جھت حرکت محتویات marquee را مشخص میکند. و می تواند یکی از مقادیر زیر باشد:
Up : حرکت به سمت بالا
Down : حرکت به سمت پایین
Right : حرکت به سمت راست
Left : حرکت به سمت چپ
hspace : میزان فاصله طرف ھای راست و چپ محدوده marquee نسبت به عناصر اطراف را بر حسب px یا درصدکنترل میکند.
vspace : میزان فاصله طرف ھای بالا و پایین محدوده marquee نسبت به عناصر اطراف را بر حسب px یا درصد کنترلمیکند.
truespeed : معمولا مرورگرھا مقادیر کمتر از ۶۰ برای صفت scrolldelay را در نظر نمیگیرند، یعنی در صفت
scrolldelay اگر مقداری کمتر از ۶۰ را وارد کنیم، مرورگر آن را ۶۰ در نظر خواھد گرفت. ولی ما میتوانیم با به بکارگیریصفت truespeed که جزء صفت ھای Boolean نیز ھست (یعنی مقدار آن برابر با نام صفت است) مرورگرھا را مجبورخواھیم کرد تا دقیقا ھمان عددی را که در صفت scrolldelay مشخص کرده ایم در حرکت متن تاثیر بدھد.
مثال :
<p> <marquee width='200px' height='50px' bgcolor='#acacac' behavior='Alternate' scrollamou nt='1px' scrolldelay='40'> 7Learn.com</marquee> </p>
بسیار خب، تا اینجا با ۲۰ تگ قالب بندی متن آشنا شدیم. در مطلب بعدی به کار با لینک ھا (پیوندھا) میپردازیم و تگ>a< را مورد بررسی قرار میدیم. و یه نکته اینکه، حتما مطالب مربوط به تگ ھای قالب بندی که در این جلسه آموزشدادیم رو تمرین کنید.
ادامه اموزش طراحی سایت با HTML ، در جلسه بعدی!!با ما همراه باشید…
طراحی سایت موفق برای فروشگاه اینترنتی
در حال حاضر طراحی یک فروشگاه امکانات پرداخت آنلاین یا پرداخت در محل و یا از طریق درگاه بانکی بسیار آسان شده است اما هنوز هم مشکلاتی وجود دارد و مهمترین آنها جذب کاربران هدف و بازدید کننده است معمولا صاحبان مشاغل دوست دارند در کنار کسب و کار خودشان از طریق وب سایت نیز مشتریانی داشته باشند
اما صرفاً با راهاندازی فروشگاه شما قادر به فروش نخواهید بود پس راه اندازی وب سایت فروشگاهی زیاد است اما کارا بودن آنها زیر سوال است در طراحی سایت اسپیناس ما به شما کمک میکنیم بعد از راه اندازی وب سایت بازدید کنندگان خود را به کاربران هدف تبدیل کنید
این که مشتریان بتوانند در سایت برای محصولات نظر قرار دهند می توانند یک عامل موفقیت از جهت اعتماد دیگر کاربران باشد صرفاً با توضیح محصول هرچند که خیلی هم خوب باشند کاربر آن لحظه را خریداری میکنند اما با قسمت نقل محصولات کاربران طریقی به ترغیب به خرید محصولات بیشتر می شوند
یکی از رازهای موفقیت در طراحی سایت فروشگاهی استفاده از تصاویر با کیفیت محصولات می باشد کاربران تا امروز می توانند با گوشی های هوشمند خود تصاویر با کیفیت تهیه نمایند تصاویر در نور کافی از زوایای مختلف و دارای وضوح بالا باشند برنامه محبوب من Camera+
سیستم پرداخت سریع و راحت
مردم دوست دارند بعد از انتخاب محصول خیلی راحت آن را آنلاین سفارش می دهند در صورت کند بودن وب سایت و یا داشتن ثبت نام های پیچیده به راحتی تعداد مشتریان از دست میرود سعی کنید همیشه چندین روش برای پرداخت داشته باشید ثبت نام اجباری ممنون!
توصیف ساده و دقیق محصولات
سعی در توضیح محصولات خود در وب سایت برای عموم مردم به راحتی قابل فهم باشد چون باعث افزایش نرخ تبدیل مشتری می شود و تا آنجایی که ممکن است نیاز به تماس با کارشناسان فروش نباشد
دو نوع آدرس دهی در طراحی وب سایت برای بیان مسیر فایلها وجود دارد:
مطلق Absolute : یعنی آدرس یک فایل را نسبت به ریشه سایت یا درایو بیان کنیم.
· مثال اول
<body background="file://:\x.com\img\y.jpg">
· مثال دوم
<body background="http://persiangig.com/img/x.jpg">
نسبی Relative: یعنی آدرس یک فایل را نسبت به فایلی که در حال نوشتن کدهای آن هستیم بیان کنیم.
مثال:
<body background="img/sky.jpg">
آدرس بالا میگوید فایلی به نام sky.jpg در پوشه img در کنار فایل فعلی که index.html باشد قرار دارد.
آدرس دهی نسبی مناسبترین نوع آدرس دهی در وب می باشد. البته گاهی مجبورید به صورت مطلق آدرس دهی کنید.
این تگ ها جز موارد پر کاربرد در طراحی وب سایت اسپیناس هستند .
متن را Bold میکند.
<b>Hello</b>
متن را Bold میکند، نماد تأکید است.
<strong>Hello</strong>
حروف را خمیده میکند.
<i>Hello</i>
حروف را خمیده میکند، نماد تأکید است.
<em>Hello</em>
به متن زیرخط میدهد.
<u>Hello</u>
متن را خط میزند.
<s>Hello</s>
نکته: میتوان از تگ های بالا به طور همزمان در طراحی وب سایت استفاده کرد.
در word برای ایجاد یک پاراگراف جدید از کلید Enter استفاده میکنیم که cursor به خط بعدی انتقال مییابد. یعنی به ابتدای پاراگراف جدید میرود. اما برای رفتن به خط بعدی بدون ایجاد پارگراف از کلیدهای Shift+Enter استفاده میکنیم. در کد نویسی وب نیز دو تگ برای پاراگرافبندی و رفتن به خط بعدی وجود دارد:
<p> برای ایجاد پاراگراف <br> برای رفتن به خط بعدی بدون ایجاد پاراگراف
نکته : تگ p میتواند صفت dir یا align بگیرد.
align محل متن را مشخص میکند و مقادیر right و left و center به خود میگیرد.
تیترهای صفحه:
به تیتر در انگلیسی Heading گفته میشود. در وب برای صفحه، شش سطح تیتر در نظر گرفته شده است که به صورت زیر تعیین نمیشوند: