اگر شما هم جزء افرادی هستید که بعد از طراحی سایت نمیدانید چگونه تولید محتوای دقیق انجام دهید و یا کارهایی که انجام میدهید مورد توجه گوگل نیست این مطلب را با دقت بخوانید!
حتی اگر دانشی ابتدایی نسبت به سئو داشته باشید میدانید که یکی از مهمترین بخش های سئو تولید محتوای قوی است که هم باعث جذب مخاطب به سایتتان میشود و هم نظر گوگل را به خودتان جذب کرده اید. اگر شما بهترین مطالب را هم بنویسید ولی سئو صفحه را توجه نکنید هیچ وقت به نتیجه دلخواه نخواهید رسید پس در کنار تولید محتوا موارد سئو را هم در نظر بگیرید و نکات زیر را اعمال کنید:
دیگر برای تمامی افرادی که تولید محتوا میکنند واضح است که تولید متن های تکراری که از سایت های دیگر برداشته شده است کاملا به ضرر سایت شما است و مطالب تولید شده شما حتی اگر از مطالب سایت های دیگر ایده گرفته شده است هم باید نشان دهنده دیدگاه شخصی شما نسبت به اون موضوع باشد تا مورد توجه گوگل قرار بگیرید.
تیتر مطالب شما دقیقا عنوانی است که افراد هنگام جستجو در گوگل دنبال آن هستند و بهتر است از بین تیتر های مشابه شما بهترین را انتخاب کنید. از کلمات کلیدی در تیتر مطلب هایتان استفاده کنید البته این کلمات کلیدی را به اجبار در عنوان جا نکنید جوری که هیچ ارتباطی با عنوان مطلب شما نداشته باشد و سعی کنید کلمات کلیدی شما شفاف باشند و سرچ بالایی داشته باشند.
یک نکته مهم که وجود دارد این است که ۵۵ تا ۶۰ کاراکتر ابتدایی عنوان شما به مخاطب هنگام سرچ نشان داده میشود پس ابتدای عنوان شما از اهمیت زیادی برخوردار است.
یکی دیگر از مطالب مهم در انتخاب عنوان مناسب این است که آدرس url سایت شما باید حاوی عنوان مطلب شما باشد و شامل اعداد و تاریخ و… نباشد
موتور های جستجو گر گوگل علاوه بر توجه محتوا به نوع ساختار هم توجه میکنند و بر اساس تگ های به کار رفته تصمیم میگیرند کدام یک را شاخص در نظر بگیرند و تشخیص میدهند که چه چیزی تیتر است و چه چیزی پاراگراف و کدام تیتر از اهمیت بیشتری برخوردار است.
برای مرتب کردن ساختار مطالب حتما از تگ های h1 تا h6 استفاده کنید این تگ ها به مطالب سایت شما ساختار میدهند و به موتور جستجو کمک میکنند که یک نگاه کلی به مطالب سایت شما کنند پس بهتر است کلمات کلیدی خودتان را داخل این تگ ها قرار دهید تا مورد بررسی گوگل قرار بگیرد.
یک نکته مهم در مورد استفاده از تگ ها این است که از بین این تگ ها مهمترین آن ها همان h1 و h2 است که گوگل بیشترین توجه را به آن ها میکند پس بهتر است کلمات کلیدی شما در این دو تگ قرار بیگیرد.
موتور جستجو گوگل دیگه مثل قبل همه تاکیدش بر روی کلمه کلیدی نیست و عوامل دیگری هم بر سئو سایت شما تاثیر دارد ولی هنوز گوگل برای نشان دادن زمینه کاری سایت شما از این کلمات کلیدی استفاده میکند
کلمات کلیدی باید در صفحه اول و همچنین صفحات داخلی سایتتان استفاده شود ولی باید این نکته را موردتوجه قرار داد که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در مطالب نتیجه عکس را برای شما به همراه دارد.
نکته مهم این است که هرگز کیفیت مطالب خودتان را فدای کمیت و تعداد کلمات کلیدی خودتان در مطالب نکنید
حتما مطالب سایتتان را برای مخاطب بنویسید نه گوگل ولی در بین کلمات خودتان از کلمات کلیدی هم استفاده کنید.
استفاده از لینک های داخلی باعث میشود که مطالب سایت شما یک ترتیب و توالی مشخصی داشته باشند تا هم مخاطبان شما بتوانند به مطالب دیگر سایتتان که به هم مرتبط است دسترسی داشته باشند و هم گوگل از توالی و پویایی سایت شما با خبر باشد و از کلمات کلیدی و مرتبط به هم شما آگاه باشد.
اما بحث لینک های خارجی این است که به عنوان مثال شما یک مقاله آموزشی از یک سایت خارجی استفاده کرده اید و یا در حال معرفی یک سایت هستید لینک دادن به این سایت ها مخصوصا اگر سایت های معتبر و مهمی باشند نشان دهنده این است که مطالب استفاده شده در سایت شما اعتبار دارد ولی سعی کنید هنگام گذاشتن لینک خارجی nofollow را فراموش نکنید
با طراحی سایت اسپیناس همراه باشید تا از مطالب روز سئو و طراحی سایت با خبر باشید
اگر شما هم جزء افرادی هستید که بعد از طراحی سایت نمیدانید چگونه تولید محتوای دقیق انجام دهید و یا کارهایی که انجام میدهید مورد توجه گوگل نیست این مطلب را با دقت بخوانید!
حتی اگر دانشی ابتدایی نسبت به سئو داشته باشید میدانید که یکی از مهمترین بخش های سئو تولید محتوای قوی است که هم باعث جذب مخاطب به سایتتان میشود و هم نظر گوگل را به خودتان جذب کرده اید. اگر شما بهترین مطالب را هم بنویسید ولی سئو صفحه را توجه نکنید هیچ وقت به نتیجه دلخواه نخواهید رسید پس در کنار تولید محتوا موارد سئو را هم در نظر بگیرید و نکات زیر را اعمال کنید:
دیگر برای تمامی افرادی که تولید محتوا میکنند واضح است که تولید متن های تکراری که از سایت های دیگر برداشته شده است کاملا به ضرر سایت شما است و مطالب تولید شده شما حتی اگر از مطالب سایت های دیگر ایده گرفته شده است هم باید نشان دهنده دیدگاه شخصی شما نسبت به اون موضوع باشد تا مورد توجه گوگل قرار بگیرید.
تیتر مطالب شما دقیقا عنوانی است که افراد هنگام جستجو در گوگل دنبال آن هستند و بهتر است از بین تیتر های مشابه شما بهترین را انتخاب کنید. از کلمات کلیدی در تیتر مطلب هایتان استفاده کنید البته این کلمات کلیدی را به اجبار در عنوان جا نکنید جوری که هیچ ارتباطی با عنوان مطلب شما نداشته باشد و سعی کنید کلمات کلیدی شما شفاف باشند و سرچ بالایی داشته باشند.
یک نکته مهم که وجود دارد این است که ۵۵ تا ۶۰ کاراکتر ابتدایی عنوان شما به مخاطب هنگام سرچ نشان داده میشود پس ابتدای عنوان شما از اهمیت زیادی برخوردار است.
یکی دیگر از مطالب مهم در انتخاب عنوان مناسب این است که آدرس url سایت شما باید حاوی عنوان مطلب شما باشد و شامل اعداد و تاریخ و… نباشد
موتور های جستجو گر گوگل علاوه بر توجه محتوا به نوع ساختار هم توجه میکنند و بر اساس تگ های به کار رفته تصمیم میگیرند کدام یک را شاخص در نظر بگیرند و تشخیص میدهند که چه چیزی تیتر است و چه چیزی پاراگراف و کدام تیتر از اهمیت بیشتری برخوردار است.
برای مرتب کردن ساختار مطالب حتما از تگ های h1 تا h6 استفاده کنید این تگ ها به مطالب سایت شما ساختار میدهند و به موتور جستجو کمک میکنند که یک نگاه کلی به مطالب سایت شما کنند پس بهتر است کلمات کلیدی خودتان را داخل این تگ ها قرار دهید تا مورد بررسی گوگل قرار بگیرد.
یک نکته مهم در مورد استفاده از تگ ها این است که از بین این تگ ها مهمترین آن ها همان h1 و h2 است که گوگل بیشترین توجه را به آن ها میکند پس بهتر است کلمات کلیدی شما در این دو تگ قرار بیگیرد.
موتور جستجو گوگل دیگه مثل قبل همه تاکیدش بر روی کلمه کلیدی نیست و عوامل دیگری هم بر سئو سایت شما تاثیر دارد ولی هنوز گوگل برای نشان دادن زمینه کاری سایت شما از این کلمات کلیدی استفاده میکند
کلمات کلیدی باید در صفحه اول و همچنین صفحات داخلی سایتتان استفاده شود ولی باید این نکته را موردتوجه قرار داد که استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در مطالب نتیجه عکس را برای شما به همراه دارد.
نکته مهم این است که هرگز کیفیت مطالب خودتان را فدای کمیت و تعداد کلمات کلیدی خودتان در مطالب نکنید
حتما مطالب سایتتان را برای مخاطب بنویسید نه گوگل ولی در بین کلمات خودتان از کلمات کلیدی هم استفاده کنید.
استفاده از لینک های داخلی باعث میشود که مطالب سایت شما یک ترتیب و توالی مشخصی داشته باشند تا هم مخاطبان شما بتوانند به مطالب دیگر سایتتان که به هم مرتبط است دسترسی داشته باشند و هم گوگل از توالی و پویایی سایت شما با خبر باشد و از کلمات کلیدی و مرتبط به هم شما آگاه باشد.
اما بحث لینک های خارجی این است که به عنوان مثال شما یک مقاله آموزشی از یک سایت خارجی استفاده کرده اید و یا در حال معرفی یک سایت هستید لینک دادن به این سایت ها مخصوصا اگر سایت های معتبر و مهمی باشند نشان دهنده این است که مطالب استفاده شده در سایت شما اعتبار دارد ولی سعی کنید هنگام گذاشتن لینک خارجی nofollow را فراموش نکنید
با طراحی سایت اسپیناس همراه باشید تا از مطالب روز سئو و طراحی سایت با خبر باشید
در مقاله امروز اسپیناس وب می خواهیم در مورد دروغ سئوکاران باهم صحبت کنیم: مواظب ۵ دروغ سئوکاران باشید!
برخی از شرکت های طراحی سایت هستند که با هزینه های گزافی برای وب سایت شما می خواهند که کلمات کلیدی را سئو کند . فقط منافع شخصی خودشان را در نظر می گیرند.
برای اینکه بدانید که سئو کار حرفه ای است یا نه؟ اول وهله برای اینکه بهینه سازی وب سایت خود را به شرکت های حرفه ای بسپارید. این است که بدانید شرکت طراحی سایت چه رتبه ای در موتورهای جستجوگر نظیر گوگل دارد. برخی ها برای اینکه خود را توجیه کنند می گویند نفرات برتر در گوگل باعث می شود مشتری های زیادی را وقت انجام پروژه های زیاد را نداریم !
ما توصیه می کنیم این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که شرکت طراحی سایت برای شما بهترین سئو را انجام می دهد که خود نفرات برتر در موتورهای جستجوگر باشد. به راحتی با یک سرچ ساده می توانید به این نکته مهم پی ببرید.
مواظب ۵ دروغ سئوکاران باشید! که به شرح زیر می باشد:
این دروغ محض است که به شما تضمین می دهد که وب سایت شما در گوگل یک شود. به هیچ عنوان می توانید پیش بینی کنید که رتبه یک را در گوگل داشته باشید. این حرف تنها یک ادعا است که برخی سئو کاران آن را بیان می کنند. در حالی که باید چگالی کلمات و سختی کلمات کلیدی وب سایت را بررسی کنید. برخی از مشتریان حتی کلمات کلیدی وب سایت خود را نمی دانند. سئوکار با تجریه می تواند تمام کلمات کلیدی مربوط به وب سایت را برای شما مشخص کند. که بیشتر با چه کلماتی وب سایت شما را جستجو می کنند.
برخی سئوکاران به شما می گویند که در بیزنس شما نیازی به تجریه ندارند. چطور می توانند به بیزنس هایی کمک کنند که تجربه ندارند؟ پس باید تجربه کافی برای بهینه سازی وب سایت شما داشته باشند تا بهترین کارهای بهینه سازی را برای وب سایت شما انجام دهند.
به شما می گویند در یک ماه می توانند وب سایت شما را در رتبه اول گوگل قرار دهد. بهینه سازی یک وب سایت یک روز یا یک هفته نیست . بلکه یک کار پیوسته و مدام است که باید با استراتژی موفق پیش برود. باید توجه داشته باشید که گوگل همیشه در حال آپدیت کردن الگوریتم ها است . به یاد داشته باشید که بهینه سازی را در هر زمان باید انجام دهید.
لازم نیست برای سئو و بهینه سازی هزینه های گزافی کنید ما به شما آموزش می دهیم که چه کارهایی برای وب سایت خود انجام دهید تا بهترین وب سایت را در موتورهای جستجوگر داشته باشید.
یکی از بهترین راه های برای بهینه سازی وب سایت شما ، تولید محتوای با کیفیت است. این محتوا بسیار ارزشمند است که باعث می شود که ترافیک وب سایت شما بالا برود و همچنین در موتورهای جستجوگر هم با این محتوای با کیفیت جستجو شوید.
در ادامه باید خاطر نشان کرد علاوه بر این که باید سئو و بهینه سازی را به نحو احسن برای وب سایت خود انجام دهید . باید کدنویسی و برنامه نویسی شما بر مبنای اصولی و استانداردهای سئو انجام گیرد. که این لازم و ملزوم هم هستند تا بتوانید به راحتی بهینه سازی وب سایت شما انجام گیرد.
در مقاله امروز می خواهیم در مورد نکات مهم صفحه لندینگ در طراحی سایت برای شما توضیح دهیم که اهمیت لندینگ در طراحی سایت فروشگاهی و تبلیغات به چه صورت است.
می توانیم بگوییم یکی ابزارهای تبلیغاتی در طراحی سایت و بازاریابی اینترنتی نقش بسزایی دارد. می توانید یک صفحه لندینگ در زمان طراحی سایت بخواهید تا طراح یک صفحه لندینگ برای شما طراحی کند.
این صفحه لندینگ تاثیر زیادی برای تبلیغات بیزنس شما را دارد که در یک صفحه مجزا طراحی می گردد. این صفحه کمک می کند تا مشتریان و کاربران زیادی را جذب کنید. علاوه بر این باعث می شود ترافیک وب سایت شما بالا برود.
لندینگ پیج یا صفحه لندینگ عبارت است از: یک صفحه در سایت است که به طور اختصاصی و مجزا طراحی می شود که عنوان فرود یا لندینگ یک بازدید کننده است و بازدید کننده در این صفحه فرود می آید و مستقیم وارد می شود. در واقع می توانیم بگوییم یک بنر تبلیغاتی است که شما به جای محیط در فضای مجازی نصب می کنید. که این صفحات لندینگ هر کدام اهداف خاصی را دارند. یکی از این اهداف می تواند فروش بشتر یک محصول یا خدمت شما باشد.
در این صفحات لندینگ می توانید از ابزارهایی استفاده کنید در ادامه به این ابزارها می پردازیم:
استفاده از ویدئو می تواند ارائه یا هدف مطلب شما را به آسانی به مخاطبان و کاربران شما انتقال دهد. البته این نکته را همیشه مورد توجه قرار دهید. در موقع استفاده از ویدئو حتما فیلم را بهینه سازی کنید. هم حجم پایین تر باشد و لودینگ سریع تر انجام شود و هم بازدید کننده راحت بتواند فیلم در صفحه لندینگ مشاهده کند.
در محتوای این صفحات سعی کنید مختصر و کوتاه باشد و عنوان ها را به صورت فهرست وار در لندینگ قرار دهید. این کار می تواند به شما اطمینان خاطر بدهید که بازدیدکننده عناوین را مطالعه کرده اند. تیتر وار بودن مطالب و محتوا می تواند به بازدید کننده کمک کند کل محتوا را به راحتی بخوانند.
برای اینکه اعتماد کاربران را در صفحات لندینگ بالا ببرید . می توانید گواهی نامه ها یا تقدیرها را در پایین این صفحات قرار دهیم. این امر سبب می شود تا بازدید کننده ها به شما راحت اعتماد کنند و محصولات و خدمات خود را از شما سفارش دهند.
صفحه فرود opt in
این صفحات بخش های مختلف یک طراحی سایت حرفه ای مثل هدر ، بادی و فوتر ندارد. در وب سایت های دیگر به صورت بنر تبلیغات می شود و کاربران را به این وب سایت ها هدایت می کنند.
صفحه فرود click through
این صفحات فقط به منظور کلیک کاربران طراحی می شود. تا کاربران با کلیک بر روی این به صفحات مورد نظر انتقال یابند.
صفحه فرود lead generation
این صفحه فرود فقط برای دریافت اطلاعات کاربران طراحی می شود. مثلا این صفحه اطلاعاتی نظیر نام ، آدرس و شماره تماس را کاربران وارد می کند و توسط این صفحه لندینگ اطلاعات کاربران جمع آوری می شود.
این صفحات جدا از وب سایت طراحی می شود. به طور کلی طراحی سایت این صفحات خارج از وب سایت شما خواهد بود. که با وجود این صفحات می توانید به راحتی بازاریابی اینترنتی خود را قوی کنید. پس در طراحی این صفحات باید گرافیک بالایی رعایت شود تا کاربران با طراحی خلاقانه بتوانید جذب کنید. با طراحی خلاقانه این صفحات ترافیک وب سایت خود را بالا می برید و در کنار اینها حرفه ای بودن شما را در اینترنت به نمایش می گذارد. همیشه در نظر داشته باشید که لندینگ ها همان بنرهای محیطی در وب سایت شما است.
در قسمت های قبلی آموزش افزونه wp-rocket به شما تب اصلی و عمومی این افزونه که مهمترین بخش آن بود را آموزش دادیم و در قسمت دوم آموزش تب پیشرفته را با هم مرور کردیم. در این قسمت سعی داریم تا تب های دیگر این افزونه را به شما آموزش دهیم.
این افزونه به علت پیشرفته بودن و امکانات زیادی که با خود به همراه دارد میتوان به جرات گفت یکی از بهترین از افرونه های افزایش سرعت است که میتوانید از آن استفاده کنید. این افزونه دارای تب های اختصاصی زیادی است که شما به راحتی میتوانید جزئی ترین امکانات را برای افزایش سرعت سایتتان در نظر بگیرید.
این تب قابل نادیده گرفتن است و میتوانید از آن بگذرید و تنظیمات آن را انجام ندهید ولی افرادی که تخصص بیشتری در دیتا بیس دارند میدانند که این تب در بهینه سازی دیتا بیس تاثیر گذار است. قبل از استفاده از تنظیمات این تب از سایتتان نسخه پشتیبان تهیه کنید
این قسمت برای پاکسازی نوشته ها است.در واقع با این گزینه شما نوشته هایی که در پیش نویس ها هستند و یا در زباله دانی قرار دارند را میتوانید پاک سازی کنید
این بخش برای پاک کردن دیدگاه ها است این بخش برای پاک کردن دیدگاه های جفنگ و یا در زباله دان است که شما میتوانید در همان پنل دیدگاه ها آن را پاک کنید
پاک کردن پیش نویس ها در یا برگه هایی که به صورت پیش نویس و خودکار قرار داده شده اند
در این بخش شما میتوانید لاگ ها و نویشه های غیر ضروری دیتابیستان را پاکسازی کنید
با فعال کردن این گزینه و تعیین یک بازده زمانی مشخص شما میتوانید تعیین کنید که به صورت خودکار در این تایم ها تمامی دیتیا بیس شما پاک سازی شود
و در انتها میتوانید موارد بالایی که تنظیم کرده اید را اجراکنید
این تب مخصوص ربات هایی است که کار کشش شما را انجام میدهند
با این گزینه شما ربات پیش بارگذاری را فعال میکنید که در حالت پیش فرض فعال است . بهتر است این گزینه فعال بماند تا مطالب شما بتواند کش شود و از قبل پیش بارگذاری شود
با فعال کردن این گزینه سایت مپ سایت شما فعال میشود تا این افزونه بهتر بتواند کار خودش را انجام دهد ولی توصیه ما این است که این گزینه غیر فعال باشد!
در واقع شما در این قسمت توانایی این را دارید تا فاصله زمانی بررسی بین ربات ها برای بررسی بعدی سایتتان را تعیین کنید
اگر برای سایت مپ خودتان میخواهید امکانات بیشتری را فعال کنید میتوانید در این قسمت وارد کنید
کاربرد این تب خیلی جالب است نحوه فعالیت این بخش به این صورت است که اطلاعات سایت شما را در سرور های مختلف جهان بارگذاری میکند تا هر شخصی در هر جایی که قرار دارد بتواند از نزدیکترین سرور به خودش اطلاعات سایت را بگیرید تا سرعت مشاهده آن بالا برود
Cloudflare یک سایت است که این امکان را برای شما ایجاد میکند البته بیشتر امکانات این سایت به صورت هزینه ای است که میتوانید از قسمتهای رایگان آن استفاده کنید
این گزینه برای فعال و یا غیر فعال کردن این امکان در سایت شما است
با فعال سازی این قسمت شما امکانات cdn را برای برگه هایی که از پروتکل https استفاده میکنند را غیرفعال میکند
در این قسمت شما میتوانید نام هاستی که به عنوان هاست جایگزین انتخاب کرده اید را تعیین کنید
در این قسمت شما باید آدرس فایل هایی که نمیخواهید از cdn استفاده کنند را وارد کنید
در قسمت های بعدی با تب های انتهایی این افزونه آشنا خواهیم شد.
با طراحی سایت اسپیناس همراه باشید تا از آخرین اخبار ها و امکانات موجود طراحی سایت با خبر باشید.