طراحی سایت

طراحی سایت , طراحی وب سایت

طراحی سایت

طراحی سایت , طراحی وب سایت

نکات موثر در طراحی سایت

 

نکات موثر در طراحی سایت

در طراحی سایت که همیشه در دنیای تجارت الکترونیک تاثیر گذار بوده است و زمانی که بهترین طراحی سایت را انجام می دهید بایستی سایت را از منظر کاربران و مخاطبان مورد تجزیه و تحلیل قرار دهید و آنها را بررسی کنید.
سلیقه ها کاربران و مخاطبان باهم متفاوت است. با یک نظرسنجی می توانیم به سلیقه کاربران پی ببریم و همچنین از نظر کاربری و دسترسی سایت فروشگاهی را بررسی کنیم.

هدف از طراحی وب سایت

زمانی یک طراحی سایت موفق خواهد بود که تمام نیازهای کاربران را مرتفع کند. قبل از هرگونه طراحی در ابتدا بایست اطلاعات کافی در مورد نیازهای عمده کاربران و مخاطبان داشته باشیم و در راستای این اطلاعات طراحی سایت خود را شروع کنیم. در مورد آن تحقیقات کاملی نیز داشته باشیم.

نقش ارتباطاتی در طراحی سایت

یکی از فاکتورهای مهم کاربران و مخاطبان استفاده از اینترنت این است که در کوتاهترین زمان به نتیجه دلخواه خود دست یابند. با توجه به این فاکتور خیلی سریع به میزان ارتباط در طراحی سایت را متوجه خواهید شد. برای جلب رضایت و خرسندی کاربران زمانی که وارد سایت شما می شوند محتوای مفید و دسترس داشته باشید. حتی میتوانید چینش محتوای سایت را به صورت عناوین و سرفصل در سایت قرار دهید. از این طریق می توانید کاربران ارتباط بیشتری با سایت داشته باشند.

نقش ارتباطاتی در طراحی سایت

یکی از فاکتورهای مهم کاربران و مخاطبان استفاده از اینترنت این است که در کوتاهترین زمان به نتیجه دلخواه خود دست یابند. با توجه به این فاکتور خیلی سریع به میزان ارتباط در طراحی سایت را متوجه  خواهید شد. برای جلب رضایت و خرسندی کاربران زمانی که وارد سایت شما می شوند محتوای مفید و دسترس داشته باشید. حتی میتوانید چینش محتوای سایت را به صورت عناوین و سرفصل در سایت قرار دهید. از این طریق می توانید کاربران ارتباط بیشتری با سایت داشته باشند.

در این جلسه طراحی سایت شما را با لیست ها در CSS آشنا می کنیم:

در این جلسه  طراحی سایت شما را با  لیست ها در CSS  آشنا می کنیم:

خاصیت image style list

این خاصیت یک عکس را برای استفاده به عنوان نشانه bullet در کنار عنصر لیست تعریف می کند. این عکس با نشانه
ی تعریف شده در خاصیت type-style-list جایگزین می شود.

مثال :

ul li { list-style-image: url(' images/green-bullet. png' ) ; }
 ul ol. html li { list-style-image: url(' images/blue-bullet. png' ) ; }
 ul ol. css li { list-style-image: url(' images/brown-bullet. png' ) ; }
 list-style-position
 ا

این خاصیت موقعیت و نحوه ی قرار گرفتن bullet در کنار آیتم ھای لیست را مشخص می کند. و یکی از دو مقدار زیر ر
می گیرد :
Inside : مشخص می کند که bullet لیست باید در داخل آیتم ھای لیست قرار گیرد.
Outside : مشخص که bullet لیست باید در خارج از آیتم ھای لیست قرار گیرد.
مثال :

ul li { list-style-image: url(' images/arrow. png' ) ; }
 ul ol. html li {
 list-style-image: url(' images/arrow1. png' ) ;
 list-style-position: inside;
 background: #09f;
 }u
 l ol. css li {
 list-style-image: url(' images/arrow2. png' ) ;
 list-style-position: outside;
 background: #ff9;
 }

می بینید که bullet زیر مجموعه ی گزینه ی HTML که به آن مقدار inside داده ایم در کنار داخل کادر قرار گرفته، اما
bullet زیر مجموعه CSS که مقدار outside دارد، خارج از کادر قرار گرفته است.

کوتاه نویسی خاصیت style list

برای کوتاه نویسی خاصیت style-list از قاعده زیر استفاده می شود.

 

list-style: type position url(' ImageAddress' ) ;

مثال :

li { list-style: square inside url(' bullet1. png' ) ; }

بسیار خب، تا اینجا به خصوصیات مربوط به استایل دھی به list ھا آشنا شدیم، در جلسه بعد به positioning یا ھمان
موقعیت عناصر در صفحه می پردازیم

طراحی سایت اسپیناس همیشه سعی در استفاده از به روز ترین تکتینک ها و ابزارها در  طراحی سایت دارد  در اسپیناس از تکنولوژی ها روز دنیا مانند CSS3 , HTML5 , Jquery , JAVASCRIPT   در طراحی وب سایت استفاده می شود و همچنین زبانهایی مانند PHP , ASP  در شرکت اسپیناس مشتری مداری حرف اول را می زند

طراحی سایت در دبی

طراحی سایت در دبی

شرکت طراحی سایت اسپیناس توانسته با ارائه خدمات در زمینه طراحی سایت گام جدیدی را برای هموطنان در خارج از کشور محیا ساخته است .
طراحی سایت اسپیناس در کشور امارات متحده عربی این خدمات طراحی سایت شرکتی، شخصی،فروشگاهی را به کاربران عزیز ارائه می دهد.
در این کشور به دلیل بالا بودن نرخ مالیات  و همچنین قیمت درهم، به شرکت ها یا اشخاصی که می خواهند طراحی سایت داشته باشند هزینه طراحی سایت بسیار بالا بوده است.
لذا اسپیناس با گستردگی در خدمات خود، این خدمت را به کاربران در دبی ارائه می دهد تا طراحی سایت خود را مقرون به صرفه انجام دهند .

طراحی سایت با اسپیناس

در طراحی سایت و مشاوره آن هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد تمامی مشاوره و پشتیبانی از طریق تلگرام یا اسکایپ به صورت ۲۴ ساعته صورت می پذیرد.
با تیم فنی و حرفه ای اسپیناس یک طراحی سایت فوق العاده و مدرن را به ارمغان داشته باشید.

در طراحی قالب بی شک با درنظرگرفتن سلیقه کاربران صورت می گیرد و پروژه از صفر تا صد کدنویسی می شود در طراحی آن تمامی اصول و استانداردها جهانی رعایت می شود.
در این طراحی هدف اصلی جذب مخاطبان و بالا رفتن آمار بازدید کنندگان خواهد بود .

همچنین امکان برنامه نویسی سایت ها و اتصال آن به درگاه بانکی در امارات نیز وجود دارد. در بهینه سازی سایت برای کلمات مورد نظر کاربران در کشور امارات به زبان عربی یا انگلیسی صورت می گیرد.
در کنار این ها با محتوای مفید و بک لینک هایی که در سایت موثر هستند برای بهینه سازی سایت انجام می گیرد.

طراحی سایت اسپیناس همواره برای رونق گرفتن کسب و کار شما همگام می شود و بهترین طراحی وب سایت را در خور بیزنس و کسب و کار شما در آن سوی آبها خواهد داشت. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید تا بهترین سایت را داشته باشید.

طراحی سایت چگونگی نصب پلاگین در وردپرس

طراحی سایت چگونگی نصب پلاگین در وردپرس

امروز در طراحی سایت اسپیناس به مقاله ای در مورد آموزش نصب پلاگین در مدیریت محتوای وردپرس می پردازیم:

فایل پلاگین را از سایت وردپرس دانلود کنید و در سیستم ذخیره نمائید.
با استفاده از FTPو یا فایل Manager که در اختیار دارید لاگین کرده و به قسمت wp-content/plugins رفته و فایل پلاگین را در این قسمت آپلود کنید.
درابتدا باید فایل را از حالت فشرده سازی شده خارج کنید . بعد آن را آپلود نمائید ولی در فایل Manager هاست همان فایل را به حالت فشرده سازی شده است.
در هاست فایل را Extract نمائید. بعد از مراحل فوق به ادرس کنترل پنل WordPress مراجعه کنید .
در منوی پلاگین ها ، پلاگین جدید را می توانید به راحتی مشاهده کنید.
با کلیک کردن روی گزینه فعال سازی این پلاگین فعال می شود و شما می توانید از آن استفاده کنید.

نصب با روش دشبورد در مدیریت محتوای وردپرس

علاوه بر روش فوق ، روش دیگری هم برای نصب پلاگین وجود دارد.  که در این قسمت به آموزش آن می پردازیم.
فایل پلاگین را دانلود کرده و از طریق کنترل پنل مدیریت محتوای WordPress به سایت خود اضافه نمائید.
انجام این روش زیاد سخت نیست. در ابتدا به منوی پلاگین ها رفته و به روی منوی افزودن کلیک نمائید.
بر روی لینک آپلود کلیک کنید و بر روی گزینه Choose File کلیک کنید و فایل فشرده پلاگین را انتخاب نمائید و در آخر بر روی گزینه نصب کلیک کنید.

نصب با روش جستجوگر پلاگین ها

در روش های فوق ، این روش از همه آسانتر است.
این روش زمانی برای شما کارایی خواهد داشت . باید دقیقا بدانید به چه پلاگینی نیاز داریدو نام آن را هم جستجو کنید.
یک فهرست از پلاگین ها برای شما نمایش داده می شودو شما می توانید پلاگین مورد نظر را انتخاب نمائید.
بر روی گزینه لینک نصب کلیک کرده و پلاگین را فعال نمائید.

۵ نوع لوگو و نحوه استفاده آن در طراحی سایت

۵ نوع لوگو و نحوه استفاده آن در طراحی سایت


۵ نوع اساسی از لوگوی

در طراحی سایت اسپیناس برای شما توضیح می دهیم و چه زمانی از لوگو استفاده کنید:

زمانی که این سوال را از خود می پرسید: هنوز مطمئن نیستم طراحی لوگوی خود را شروع کنم؟ شاید شما باید تصمیم بگیرید چه نوعی از سبک برای طراحی لوگو را شروع کنید!

استایل های لوگو به پنج دسته تقسیم می شود که شما می توانید درباره آن تصمیم بگیرید

لوگوهای نوشتاری، حروف ، برند، ترکیب نوشتاری و علائم است. در این پست، ما تعریف هریک از آنها را توضیح می دهیم و به برخی ازلوگوهای معروف دنیا اشاره می کنیم و چرا شما باید از آن استفاده کنید؟

نکته: تمام لوگو ها در این پنج دسته قرار نمی گیرند اما در واقع این مشکل نیست شما درباره لوگو وسیستم آن به عنوان یک راه حل فکر می کنید.

لوگوی نوشتاری

لوگوی نوشتاری – به عنوان علامت کلمه ای یا لوگوی تایپی شناخته شده است- یک نوع ساده از لوگوها است. مثلا نام شرکت به تنهایی در متن نوشته می شود. لوگوی نوشتاری ممکن است دست خط، امضا ، فونت های سفارشی یا فونت های موجود طراحی شود.

ازجمله از لوگوهای مشهور نوشتاری را می توانیم کوکاکولا، دیزنی ، موبایل، کانن، سونی، فیس بوک ، یاهو و پینترست اشاره کنیم.

برای برندهای بزرگ ومعروف ، سادگی لوگو می تواند حس اعتماد به نفس، قدمت و ثبات را انتقال دهد. در هر حال ، لوگوی نوشتاری یک انتخاب خوب برای راه اندازی یک کسب و کار می باشد. همچنین به نام شرکت کمک می کند تا بهتر شناخته شود.

لوگوی نوشتاری همه جا انتشار می یابد. هرچند اغلب نام تجاری با نام شرکت فرق دارد.

 

لوگوی حرفی

 

 

به عنوان یک لوگوی مونوگرام شناخته شده است لوگوی حروفی از نوشتاری ساخته می شود. اما براساس حروف اول نام شرکت یا نام تجاری که به جای نام کامل آن است. از جمله آثار مشهور لوگو برای شبکه خبر (CNN)، صفحه اصلی جعبه دفتر (HBO) ، اداره هوانوردی و فضایی ملی (NASA)، پراکتر و گمبل (P & G) و الکترونیک آرتز (EA).

چنانچه لوگوی حروفی یک انتخاب مناسب است برای شرکت هایی که نام یا برند تجاری آنها بیش از حد طولانی است یا اینکه تلفظ آنها سخت است و به راحتی در بسیاری از رسانه ها به عنوان لوگوی حرفی شناخته می شود.

لوگوی حروفی باعث کوتاه شدن نام طولانی یک شرکت به حروف اول آن است . این حروف به راحتی در ذهن مخاطبان ساخته می شود . لوگوی و نام خود را در بازارها جهانی می کند.

چالش هر دو نوع لوگوی نوشتاری و لوگوی حروفی در متمایز بودن آنها است. که در یک نگاه قابل تشخیص از هم هستند.

 

لوگوی تجاری

 

لوگوی تجاری به عنوان یک علامت تصویری شناخته شده است. لوگوی تجاری دارای متنی نیست اما با یک تصویر ، آیکون و یا نمادی طراحی می شود که نشاندهنده نام شرکت یا نام تجاری آن است. از جمله از آثار معروف لوگوی تجاری می توان Apple, Red Cross, WWF panda ، Swoosh نام برد.

لوگوی تجاری می تواند یک را بسیار خوبی برای مخاطبان باشد. که در ذهن مخاطبان وارد شود و نیازی به تفسیر تصاویر در لوگو نباشد.

لوگوی تجاری می تواند به عنوان یک مفهوم دیده شود. به عنوان مثال در رسانه های اجتماعی پرنده نماد توئیتر ، شبح نماد اسنپ چت و یا دوربین نماد اینستاگرام است که مردم را به اشتراک گذاری محتوای  در طراحی سایت تشویق می کند.

لوگوی تجاری با استفاده از یک نماد توانسته توضیحی برای یک نام تجاری باشد و دارای مزایای آشکار می باشد که به خدمت بازارهای جهانی می آید و بلافاصله در تمام جهان این نماد قابل درک می شود. موفقیت یک لوگوی تجاری در این صورت است که مخاطبان معنی نماد را دریافت کنند و سپس در ذهن خود بسپارند.

لوگوی ترکیبی

 

لوگوی ترکیبی از ترکیب تصویر و متن تشکیل شده است. از جمله لوگوهای معروف می توانیم لوگوی Adidas, Doritos, Lacoste, Pizza Hut, Xbox, McDonald’s, Walmart, Microsoft and Domino’s Pizza را نام ببریم.

لوگوی ترکیبی به عنوان یک لوگوی شناخته شده است می توانید نام وتصویر یک شرکت را بیان کند. این لوگو برای شرکت هایی که کمتر شناخته شده اند بسیار موثر است. لوگوی ترکیبی کمتر پیچیده تر است و لوگوی طراحی شده را متمایز تر از لوگوهای دیگر می شود و با لوگوی تصویری اشتباه گرفته نمی شود.

لوگوی ترکیبی برای طراحی در سایزهای کوچکتر بسیار مشکل است چون عناصر لوگو به صورت ایده آل نشان داده نمی شود.

لوگوی آدیداس مثال بارز است که در بالا نشان داده شده است.

علامت

 

لوگوی علامت مانند یک لوگوی ترکیبی است شامل یک علامت و متنی است که داخل این علامت قرار می گیرد. از نمونه های مشهور این لوگوها  Ford, Starbucks, Harley-Davidson, UPS, MasterCard, Burger King and the NFL را میتوانیم نام ببرید.

علامت ها انعطاف پذیری کمتری نسبت به لوگوهای ترکیبی دارند. بسیاری از سازمان هایی نظیر مدارس ، موسسات خیریه، تیم های از این لوگو استفاده می کنند. این لوگو یک نشان یا مهر را به نمایش می گذارد که قدرت و اصالت یک نام تجاری را همراه با طراحی سایت نشان می دهد.