طراحی سایت

طراحی سایت , طراحی وب سایت

طراحی سایت

طراحی سایت , طراحی وب سایت

۵ نوع لوگو و نحوه استفاده آن در طراحی سایت

۵ نوع لوگو و نحوه استفاده آن در طراحی سایت


۵ نوع اساسی از لوگوی

در طراحی سایت اسپیناس برای شما توضیح می دهیم و چه زمانی از لوگو استفاده کنید:

زمانی که این سوال را از خود می پرسید: هنوز مطمئن نیستم طراحی لوگوی خود را شروع کنم؟ شاید شما باید تصمیم بگیرید چه نوعی از سبک برای طراحی لوگو را شروع کنید!

استایل های لوگو به پنج دسته تقسیم می شود که شما می توانید درباره آن تصمیم بگیرید

لوگوهای نوشتاری، حروف ، برند، ترکیب نوشتاری و علائم است. در این پست، ما تعریف هریک از آنها را توضیح می دهیم و به برخی ازلوگوهای معروف دنیا اشاره می کنیم و چرا شما باید از آن استفاده کنید؟

نکته: تمام لوگو ها در این پنج دسته قرار نمی گیرند اما در واقع این مشکل نیست شما درباره لوگو وسیستم آن به عنوان یک راه حل فکر می کنید.

لوگوی نوشتاری

لوگوی نوشتاری – به عنوان علامت کلمه ای یا لوگوی تایپی شناخته شده است- یک نوع ساده از لوگوها است. مثلا نام شرکت به تنهایی در متن نوشته می شود. لوگوی نوشتاری ممکن است دست خط، امضا ، فونت های سفارشی یا فونت های موجود طراحی شود.

ازجمله از لوگوهای مشهور نوشتاری را می توانیم کوکاکولا، دیزنی ، موبایل، کانن، سونی، فیس بوک ، یاهو و پینترست اشاره کنیم.

برای برندهای بزرگ ومعروف ، سادگی لوگو می تواند حس اعتماد به نفس، قدمت و ثبات را انتقال دهد. در هر حال ، لوگوی نوشتاری یک انتخاب خوب برای راه اندازی یک کسب و کار می باشد. همچنین به نام شرکت کمک می کند تا بهتر شناخته شود.

لوگوی نوشتاری همه جا انتشار می یابد. هرچند اغلب نام تجاری با نام شرکت فرق دارد.

 

لوگوی حرفی

 

 

به عنوان یک لوگوی مونوگرام شناخته شده است لوگوی حروفی از نوشتاری ساخته می شود. اما براساس حروف اول نام شرکت یا نام تجاری که به جای نام کامل آن است. از جمله آثار مشهور لوگو برای شبکه خبر (CNN)، صفحه اصلی جعبه دفتر (HBO) ، اداره هوانوردی و فضایی ملی (NASA)، پراکتر و گمبل (P & G) و الکترونیک آرتز (EA).

چنانچه لوگوی حروفی یک انتخاب مناسب است برای شرکت هایی که نام یا برند تجاری آنها بیش از حد طولانی است یا اینکه تلفظ آنها سخت است و به راحتی در بسیاری از رسانه ها به عنوان لوگوی حرفی شناخته می شود.

لوگوی حروفی باعث کوتاه شدن نام طولانی یک شرکت به حروف اول آن است . این حروف به راحتی در ذهن مخاطبان ساخته می شود . لوگوی و نام خود را در بازارها جهانی می کند.

چالش هر دو نوع لوگوی نوشتاری و لوگوی حروفی در متمایز بودن آنها است. که در یک نگاه قابل تشخیص از هم هستند.

 

لوگوی تجاری

 

لوگوی تجاری به عنوان یک علامت تصویری شناخته شده است. لوگوی تجاری دارای متنی نیست اما با یک تصویر ، آیکون و یا نمادی طراحی می شود که نشاندهنده نام شرکت یا نام تجاری آن است. از جمله از آثار معروف لوگوی تجاری می توان Apple, Red Cross, WWF panda ، Swoosh نام برد.

لوگوی تجاری می تواند یک را بسیار خوبی برای مخاطبان باشد. که در ذهن مخاطبان وارد شود و نیازی به تفسیر تصاویر در لوگو نباشد.

لوگوی تجاری می تواند به عنوان یک مفهوم دیده شود. به عنوان مثال در رسانه های اجتماعی پرنده نماد توئیتر ، شبح نماد اسنپ چت و یا دوربین نماد اینستاگرام است که مردم را به اشتراک گذاری محتوای  در طراحی سایت تشویق می کند.

لوگوی تجاری با استفاده از یک نماد توانسته توضیحی برای یک نام تجاری باشد و دارای مزایای آشکار می باشد که به خدمت بازارهای جهانی می آید و بلافاصله در تمام جهان این نماد قابل درک می شود. موفقیت یک لوگوی تجاری در این صورت است که مخاطبان معنی نماد را دریافت کنند و سپس در ذهن خود بسپارند.

لوگوی ترکیبی

 

لوگوی ترکیبی از ترکیب تصویر و متن تشکیل شده است. از جمله لوگوهای معروف می توانیم لوگوی Adidas, Doritos, Lacoste, Pizza Hut, Xbox, McDonald’s, Walmart, Microsoft and Domino’s Pizza را نام ببریم.

لوگوی ترکیبی به عنوان یک لوگوی شناخته شده است می توانید نام وتصویر یک شرکت را بیان کند. این لوگو برای شرکت هایی که کمتر شناخته شده اند بسیار موثر است. لوگوی ترکیبی کمتر پیچیده تر است و لوگوی طراحی شده را متمایز تر از لوگوهای دیگر می شود و با لوگوی تصویری اشتباه گرفته نمی شود.

لوگوی ترکیبی برای طراحی در سایزهای کوچکتر بسیار مشکل است چون عناصر لوگو به صورت ایده آل نشان داده نمی شود.

لوگوی آدیداس مثال بارز است که در بالا نشان داده شده است.

علامت

 

لوگوی علامت مانند یک لوگوی ترکیبی است شامل یک علامت و متنی است که داخل این علامت قرار می گیرد. از نمونه های مشهور این لوگوها  Ford, Starbucks, Harley-Davidson, UPS, MasterCard, Burger King and the NFL را میتوانیم نام ببرید.

علامت ها انعطاف پذیری کمتری نسبت به لوگوهای ترکیبی دارند. بسیاری از سازمان هایی نظیر مدارس ، موسسات خیریه، تیم های از این لوگو استفاده می کنند. این لوگو یک نشان یا مهر را به نمایش می گذارد که قدرت و اصالت یک نام تجاری را همراه با طراحی سایت نشان می دهد.


چرا شما به یک وب سایت نیاز دارید؟

چرا شما به یک وب سایت نیاز دارید؟

در مقاله امروز طراحی سایت اسپیناس می خواهیم :

۱۰ دلیل خلاقانه حرفه ای که به یک وب سایت نیاز دارید و چگونه می خواهید طراحی سایت انجام دهید؟

با کمال تعجب می توانیم بگوییم که هنوز برخی از حرفه ای های خلاق یک وب سایت ندارند. به هرحال داشتن یک صفحه در فیس بوک به معنای داشتن یک وب سایت نیست ولی شما باید هر دوی آنها را باهم داشته باشید.

اجازه بدهید نگاهی به برخی از دلایلی بپردازیم که چرا شما نیاز به یک وب سایت دارید؟

  1. ساختن یک نام تجاری برای خود

یکی از بزرگترین دلایلی داشتن وب سایت کمک به ساختن یک نام تجاری شخصی است. در زمان گذشته شرکت های بزرگی مثل دیزنی و پیکسار برند تجاری خود را ثبت کرده اند. اما امروزه ، رسانه های اجتماعی در هرگوشه ای از دنیا در کمین هستند که نام تجاری شخصی شما نباید از این رسانه ها به دور باشد.

  1. برای نمایش کار خود

اجازه دهید باآن روبرو شوید! اگر شما می خواهید مباحث جدید را به صورت آفلاین نشان دهید در حالی که تعداد زیادی از وب سایت ها، نمونه کارهای خود را به صورت آنلاین هستند که می توانید براساس نیاز خود از آنها استفاده کنید. داشتن یک وب سایت به همراه خود مزایای بسیاری دارد که شما می توانید خودتان را از بقیه مجزا کنید.

  1. در دسترس بودن

مهم نیست چه زمان از روز کار خود را به پایان می رسانید. وب سایت شما همیشه در دسترس مشتریان بالفعل و حتی در دست مشتریان بالقوه خواهد بود. علاوه بر این مردم از شما انتظار دارند که یک وب سایت داشته باشید و همه آنها می دانند نیاز به یک طراحی سایت است.

  1. برای ایجاد اعتبار

داشتن یک وب سایت می تواند در فیلد خودتان اعتباربخشیدن شما کمک کند. این امکان را به شما می دهد که از طریق توضیحات مشتریان ، کامنت های مشتریان ، پست های وبلاگ و یا آموزش اشتراک گذاری کنید.

  1. رقابت را به نفع خود نگه دارید

نداشتن یک وب سایت همانند توزیع بیش از حد رقابت در بین رقبا می شود. هنگامی که مشتریان بالقوه به در وب سایت شما به دنبال خدمات می گردند می خواهند در نتایج نام برند شما نباشد.

  1. شبکه ای فوق العاده

وب سایت های بزرگ برای ایجاد ارتباطات هستند. داشتن یک وب سایت یک راه بسیار ساده است که طرفداران شما در تماس باشند. و شما می توانید یک شبکه ای بین خود و مخاطبان خود داشته باشید.

  1. برای صرف جویی در پول و وقت

شاید باورکنید یا نه، داشتن یک وب سایت در واقع می تواند در وقت و پول شما صرف جویی کند. درست است! داشتن یک وب سایت گران نیست به خصوص اگر شما یاد بگیرید چگونه با وب سایت خود کار کنید. این نکته مهم را به یاد داشته باشید از وب سایت خود به عنوان بازاریابی و یک ابزار فروش استفاده کنید. شما به سرعت خواهید دید که چگونه سرمایه گذاری شما باز خواهد گشت. به طور کلی داشتن وب سایت بالاترین گزینه ها در تبلیغات به شمار می رود.

  1. برای به دست آوردن کنترل بر چشم انداز و احساس

سایت های نمونه کارهای آنلاین بزرگ هستند، اما چه مقدار از طراحی سایت را شما می توانید کنترل کنید؟ هرچند که دارای امکانات بیشماری وجود دارد اما طراحی سایت می تواند نیازهای شما را مترفع کند.  این یک چشم اندازی برای برند تجاری شخصی شما می شود.

  1. سایت شما یک فیس بوک ، اینستاگرام یا تویئتر نیست!

طراحی سایت موفق

طراحی سایت موفق

یکی از موفقیت هایی که در طراحی سایت به آن می توانیم اشاره کنیم محتوای وب سایت است. بر این اساس ، محتوای سایت یکی از کلید های موفقیت در طراحی سایت به شمار می آید که در اختیار کاربران  سایت قرار می گیرد.

کاربران با استفاده از دستگاه های مختلفی از وب سایت بازدید می کنند. سازگاری با دستگاه ها یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت است.

طبق آمارهای ارائه شده ۹۰% از کل ترافیک اینترنت را تعداد کمی از وب سایت های در اختیار دارند. این تعداد کم وب سایت ها به دلیل داشتن محتوای خوب و مفید بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جذب می کند با بالا رفتن ترافیک سایت ، ارزش وب سایت شما هم بالا خواهد رفت.

در کنار محتوای بسیار خوب باید عکس های فوق العاده ای را در وب سایت قرار دهید که هر عکس می توانید به تنهایی مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند.

طرح گرافیک

استفاده از لوگوی یا اینفوگرافیک ها هم به ترافیک سایت شما کمک می کند. گرافیگی یا تایپوگرافی در طراحی وب سایت یک مشخصه مهم محسوب می شود که در ذهن کاربران این لوگوی خاص تثبت  می شود.

طراحی سایت اسپیناس علاوه بر طراحی سایت شما با مدرنترین تکنولوژی، می تواند لوگوی خاص و برازنده کسب و کار شما را نیز طراحی کند.

در بازدید کاربران این امکان را به آنها بدهید که به راحتی به تمامی محتوا دسترسی داشته باشند یعنی رابط کاربری را به نحواحسن برای وب سایت شما اعمال شود.

زمانی که وب سایت شما طراحی شد این اجازه را می دهد که در شبکه اینترنت حضور فعال داشته باشید علاوه بر این ایجاد ارتباط و اطلاع رسانی را برای بازدید کنندگان دارد.

در واقع وب سایت شما محلی برای معرفی و تجارت بین المللی شما می شود. تا به راحتی با کاربران خود در ارتباط باشید و روزمه کاری یا محصولات خود را به مخاطبان ارائه کنید

معیارهای لازم برای برتر بودن در طراحی سایت

معیارهای لازم برای برتر بودن در طراحی سایت

در ابتدا ممکن است برای سفارش پروژه برای طراحی سایت استفاده از قالب های آماده از نظر زمان و هزینه به صرفه تر به نظر بیایند اما سایت حرفه ای با کدنویسی تمیز و از صفر وجهه کاری بیشتر برای شما یا سازمان مد نظرتان دارا میباشد و تاثیر مستقیمی در بازاریابی برای شما به همراه خواهد داشت. بنابراین طراحی سایت حرفه ای را می توان با دید سرمایه گذاری تجاری نگاه کرد.

بعضی ویژگی های طراح سایت حرفه ای می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

بهینه سازی سایت و داشتن رتبه های برتر در موتور جستجو نظیر گوگل

نمایش سریع در سیستم کاربران

استفاده از جلوه های زیبا و منحصر به فرد گرافیکی با طراحی جذاب و منحصر به فرد

سرعت جابجایی بین صفحات بالا برود  وهمچنین بالارفتن سرعت بارگذاری صفحات

در دستگاههای مختلف سازگاری داشته باشد و به نوعی ریسپانسیو و واکنش گرا باشد

در تمام موتورهای جستجو اکثر صفحات سایت قابلیت جستجو داشته باشد

در دنیای امروزه داشتن یک وب سایت حرفه ای و منحصر به فرد و پر بازدید برای بالارفتن در آمد و موفقیت در کار امری ضروریست به این خاطر که در دنیای امروزه حضور در فضای مجازی و اینترنت بسیار مهم است. اگر تا به امروز نسبت به طراحی و راه اندازی وب سایت خود شک داشتید شرکت اسپیناس این امر را به بهترین نحو برایتان میسر می کند و در تمامی مراحل همراه شما خواهد بود.

ما با استفاده از برترین و به روزترین ابزارها و همچنین برنامه نویسان و کدنویسان حرفه ای سایت های جذاب و کاربرپسند با قابلیت استفاده ی راحت طراحی کرده و همچنین بعد از انجام طراحی به طور کامل پشتیبانی آن را انجام داده و سعی می کنیم نهایت رضایت برای مشتری هایمان مخصوصا از نظر قابلیت استفاده ی راحت به ارمغان آوریم

تاریخچه طراحی سایت

تاریخچه طراحی سایت

وب یا همان world wide web که در زبان فارسی معروف به شبکه جهانی وب است، در اصل سرویسی است که دسترسی به اسناد و اطلاعات را در بستر اینترنت امکان پذیر می سازد.

در واقع اینترنت یک سیستم جهانی متشکل از شبکه های فراوان متصل به هم است که از یکسری قاعده های مشترک یعنی پروتکل برای برقراری ارتباط استفاده می کنند.

در سال ۱۹۹۱ یک تیم برنرز لی اولین صفحه وب که شامل چند پاراگراف و  یک لینک به ایمیل خودش به صورت mailto را ایجاد کرد.

در ابتدا وبسایت ها را با کدهای ساده HTML که یک نمونه ای از زبان نشانه گذاری است نوشتند. این زبان یک ساختار ساده ای به وبگاه ها می داد که فقط شامل سرتیتر، پاراگراف و چند لینک برای برقراری به صفحات دیگر، ایمیل یا یک صفحه آماده در اینترنت بود.

که با گسترش وب و هنر طراحی سایت ، زبان برنامه نویسی HTML پیچیده تر شد. که یک سری ابزار مانند جدول، که برای نمایش نمودارهای داده ای بودند مورد استفاده نادرست قرار گرفتند، که با پیدایش الگوهای آبشاری وب یا CSSS روش نادرست طراحی یا استفاده از جدول ها برطرف شد.

HTML روز به روز کامل تر می شد. تا اینکه یک زبان برنامه نویسی در وب ایجاد شد، به نام جاوا اسکریپت که باعث شد طراحان وب خودشان را در کار برنامه نویسان داخل کنند و با متغیر ها و الگوریتم های جاوا اسکریپت سروکله بزنند.

 

سایت ها بر اساس کاربرد و نوع برنامه نویسی طراحی وب سایت به چند دسته تقسیم می شوند:

  • سایت های ثابت
  • پویا
  • پرتال ها
  • سایت های متحرک دینامیک و نیمه دینامیک
  • سایت های مجهز به سیستم مدیریت محتوا
 

طراحی وبگاه

وبگاه مجموعه ای از اطلاعات درباره موضوع و یا عنوان خاصی است، که مشخص کننده آرایش و ساختار صفحات وبی است که ایجاد کرده ایم.

 

طرح وب

به قالب نمایشی و طراحی گرافیکی صفحات موجود در یک وبگاه که معرف محتوا و مطالب آن وبسایت است گفته می شود.