طراحی سایت

طراحی سایت , طراحی وب سایت

طراحی سایت

طراحی سایت , طراحی وب سایت

سئو در طراحی سایت

سئو در طراحی سایت

در این بخش از مقالات سئو به نکاتی مهمی که بر روی بهینه سازی سایت و طراحی سایت تاثیر دارد می پردازیم .

گوگل برای پیدا کردن و ایندکس کردن وب سایت ها از الگوریتم های بسیار هوشمند و قوی استفاده می کند که هر ساله آن الگوریتم ها را به روز می کند و از روش های جدید تری استفاده میکند . در این مطلب ما می خواهیم به آخرین تغییرات مربوط به این تغییرات بپردازیم . رعایت کردن قواعدی که گوگل تعیین می کند تاثیر بسزایی بر بهینه سازی وب سایت دارد .

Content readably

خوانی محتوا . یکی از آخرین تغییراتی که گوگل اعمال کرده این است که مطالبی که خواندن آن ها برای کاربران راحت تر است را ایندکس کند . هر چه قدر یک محتوا قابلیت خواندن آن بیشتر باشد یا به عبارت دیگر خواندن آن ها برای کاربران خوشایند و راحت باشد احتمال این که این مطلب توسط گوگل ایندکس شود بیشتر می شود .

بسیاری از طراحی سایت ها هستند که محتوای آن ها بسیار مفید است اما به دلیل رعایت نکردن اصول نوشتن مطالب برای وب سایت کاربران از خواندن این مطالب امتناع می کنند .

برای رعایت اصول نوشتن مطالب در وب سایت کار های زیر پیشنهاد می شود :

1-عنوان های مطالب ، کلمات کلیدی را با یک رنگ متفاوت از رنگ متن اصلی انتخاب کنیم

2-پاراگرافی کردن متن اصلی . هیچ چیز به اندازه خواندن یک متن طولانی یکپارچه نیست . حتما اگر مطلب شما طولانی لست آن را به صورت چندین پاراگراف 3 الی 5 خطی تبدیل کنید تا خواندن مطلب برای کاربر راحت شود .

3-قرار دادن تصاویر مرتبط و مناسب با مطلب . قرار دادن یک عکس مناسب در میان متن برای کاربر بسیار خوشایند و اشتیاق او را برای خواندن ادامه مطلب بیشتر می کند .

4-استفاده از فونت مناسب . در تمام متن اصلی سعی کنید از یک فونت واحد استفاده کنید . سعی کنید از یک فونت معمول و قابل خواندن برای بیشتر مردم باشد . مانند : فونت یکان و …

 

30H

این مورد هم یکی از آخرین تغییراتی است که گوگل اعمال کرده . این قاعده به 30H یا همان 30 Header معروف است . به این صورت که در یک وب سایت بیش تر از 30 تا تگ <H> استفاده نشود . گوگل وب سایت هایی که بیش از این تعداد تگ هد استفاده کند را به عنوان متقلب می شناسد و احتمال این که مطالب این وب سایت ایندکس شود بسیار کم می شود .

گوگل تگ های هدر را به عنوان شاخص های یک وب سایت در نظر می گیرد . یعنی یک  طراحی وب سایت را می توان با استفاده از این تگ ها شاخص ها یا کلمات کلیدی وب سایت را مشخص کنیم . به عنوان مثال یک شرکت خدماتی را در نظر بگیرید که می خواهد با کلمه کلیدی شرکت خدماتی به گوگل معرفی شود . پس می تواند مطالبی با عنوان شرکت خدماتی که باید این عنوان با تگ هدر <H> بنویسد را در وب سایت قرار دهد .

افزایش رتبه سایت در الکسا

افزایش رتبه سایت در الکسا


در دنیای امروز که صنعت و تکنولوژی به سمت اینترنت در حال حرکت است همه اشخاص و شرکت ها که در فعالیت هستند نیاز به این دارند که علاوه بر دفتر شخصی خودشان یک دفتر مجازی به اسم سایت داشته باشند چون تمامی کاربران در روز حداقل یک بار برای جستجو نیازهای خودشان وارد موتور های جستجو میشوند تا بتوانند اطلاعات و یا خدمات خود را جستجو کنند. هنگام طراحی سایت علاوه بر رعایت اصول طراحی و سئو باید موارد زیر را در افزایش رتبه خودتان در نظر بگیرید.

شما به عنوان شخصی که شاحب سایت و شغل است باید با فهماندن کلمات کلیدی سایت خودتان به گوگل هنگام سرچ مشتریان خودتان بر حسب کلمات کلیدی سایتتان در بین رقبا اول باشید.

افرادی که تبلیغات گوگلی هستند با خرید این تبلیغات سعی در اول شدن در بین رقبای خود را دارند.

رتبه الکسا چیست؟

میتوان گفت که رتبه الکسا یک سیستم است برای رده بندی سایت ها بر اساس بازدیدکنندگان آن سایت.و به هر سایت یک عدد در مقایسه با سایت های دیگر میدهد که نشان دهنده برتری آن سایت به نسبت سایت های دیگر است.

اما بر خلاف رنکینگی که در گوگل وجود دارد رتبه شما هرچقدر به یک نزدیکتر باشد شما از رنکینگ بهتری برخوردار هستید.این رتبه برای افرادی که نوار ابزار الکسا را نصب کرده اند محاسبه میشود.

چرا باید افزایش رتبه در الکسا را داشته باشیم؟

مدیران سایتها و تبلیغ کنندگان در شبکه های آگهی دهنده جهانی برای ارزش گذاری سایت شما از رتبه الکسا استفاده میکند فرض کنید بخواهید آدرس سایت خود را به فروش برسانید . ارزش قیمیت سایت شما بر اساس همین ارزش در الکسا محاسبه میشود. جدا از آنکه افزایش رتبه در الکسا باعث بهتر نتایج گوگل شما میشود.

چگونه برای الکسا شروع به کار کنیم؟

راه های ساده ای که برای شروع به کار الکسا وجود دارد این است که اگر شما مرورگر INTERNET EXPLORER دارید میتونید نوار ابزار الکسا را نصب و در مرورگر خود راه اندازی کنید.و یا اگر از فایرفاکس استفاده مکنید هم میتوانید پلاگین آن را نصب کنید و آن را اجرا کنید. ولی بهتر است از پلاگین فایرفاکس برای این کار استفاده کنید چون تاثیر بیشتری خواهد داشت

روش های موثر برای افزایش رتبه الکسا

 

  1. همان طور که گفته شد نوار ابزار الکسا را نصب کنید و سایت خودتان را به عنوان HOME PAGE مرورگر خود انتخاب کنید
  2. ویجت مربوز به الکسا را در اسیت خودتان نصب کنید.علت این کار این است که اگر بازدیدکننده شما دارای نوار ابزار الکسا نباشد با کلیک بر روی آن نقش نوار ابزار الکسا را اجرا کند
  3. یکی از کارهایی که میتوانید انجام دهید این است که برای سایتتان نوار ابزار اختصاصی تولید کنید در این نوار ابزار اختصاصی توییتر، فیس بوک،.. شبکه های اجتماعی خود را اضافه کنید ولینک آن نوار ابزار را در سایت خودتان قرار دهید تا کاربرانتان آن را دانلود کنند و استفاده کنند.
  4. اگر شما دارای یک شرکت شخصی هستید میتوانید این نوار ابزار را روی تمامی سیستم های شرکت نصب کنید و صفحه خانگی همه آن ها را سایت خودتان قرار دهید
  5. در سایت ها و شبکه های اجتماعی آسیایی مطالب خودتان را قرار دهید.چون کاربران آسیایی جزء بیشترین دارندگان این نوار ابزار هستند(در وافع میتوان گفت ۵۰۰ سایت برتر الکسا بیشتر در آسیا هستند)
  6. از مطالب و ابزارهایی که وب مستران به آن علاقه دارند در سایت خود زیاد قرا دهید چون معمولا وب مستران افرادی هستند که این نوار ابزار را در سایت خودشان نصب دارند و بازدید این افراد از سایت شما مفید است
  7. از تبلیغات گوگلی استفاده کنید چون تبلیغات گوگلی شما را در کلمات خودتان نفرات اول قرار میدهد و بازدید سایت شما را بیشتر میکند. سعی کنید این بازدید کنندگان وب مستر ها باشند چون آن ها جزء افرادی هستند که دارای پلاگین الکسا هستند

یادتان باشد افزایش رتبه در الکسا و یا گوگل به معنای افزایش بازدید سایت شما و افزایش مشتریان است.با ما در طراحی سایت اسپیناس همراه باشید

 

 

قالب وردپرس در طراحی سایت

قالب وردپرس در طراحی سایت

ورد پرس محبوب ترین و قوی ترین و کامل ترین سیستم مدیریت در طراحی سایت محتوا جهان است که به صورت متن باز در سال 2003 توسط مت مولنوگ و تیمش توسعه پیدا کرده که در راه ادامه پروژه موفق B2 ساخته شده . وردپرس به طور مداوم این سیستم مدیریت محتوا را به ورژن های بالاتری ارتقاء می دهد . برای استفاده عموم طراحی شده که هم اکنون دارای هزاران افزورنه و قالب آماده است و از این نظر بسیار غنی است .

قالب وردپرس با استفاده از زبان برنامه نویسی PHP پویا سازی می شود که پس از طراحی سایت  آن از طریق پنل مدیریتی وردپرس قابل ویرایش کردن و درون ریزی می باشد .

قالب های وردپرس در دسته بندی های : شرکتی ، فروشگاهی ، شخصی ، خبری ، دانلودی ، تک صفحه ای و چند منظوره و … در اختیار کاربران قرار داده می شود . قالب وردپرس رایگان فقط در صفحه اصلی آن دارای امکاناتی است اما قالب های که خریداری می کنید دارای امکانات زیادی برای صفحات مختلف و درون ریزی آن دارد .  یکی از وب سایت هایی که در ایران قالب های وردپرس رایگان و قابل خرید عرضه می کند است که دارای تنوع زیادی است  .

در ادامه:

طراحی سایت  قالب وردپرس برای سایت ها به روش های مختلف و با ادیتور های مختلفی انجام می گیرید .

ابزار هایی که برای طراحی یک قالب وردپرس لازم است عبارتند از : ابزاری برای ایجاد هاست آپاچی و دیتا بیس مای اس کیو ال و پی اچ پی که برای این منظور نرم افزار های xampp , wammp , mamp وجود دارد .

ابزاری برای نوشتن کد های html , css , js , php , sql , …  که برای این کار هم نرم افزار های dreamweaver , net bean , sublime , atom , …  وجود دارد و یکی از مرورگر های وب برای نمایش طرح پیاده سازی شده مانند google chrome . mozila firefox, …

 

یک سیستم وردپرسی می تواند دارای چندین قالب مختلف باشد اما در هر زمان می تواند از یکی از آن ها استفاده کند برای نمایش کل قالب های موجود در وردپرس به پنل مدیریتی وردپرس بروید و از منو سمت راست گزینه نمایش – پوسته ها را انتخاب کنید تمام قالب های موجد را نشان می دهد .

قالب ورد پرس در خود وردپرس در مسیر زیر قرار می گیرد

 

Wp-content/themes/

 

قالب وردپرس با استفاده از زبان قدرتمند PHP پویا سازی می شود . برای طراحی یک قالب وردپرس آن را به بخش های مختلفی تقسیم می کنیم که توسط یک فایل کنترل کننده با هم جمع می شوند .

فایل های مهمی که در یک قالب وردپرس وجود دارد عبارتند از : index.php , style.css , function.php , header.php , footer.php , 404.php , page.php , single.php است .

در قالب های وردپرس از تکنولوژی های جدید مانند bootstrap هم برای واکنش گرا کردن وب سایت اضافه می کنند . برای طراحی اختصاصی یک قالب وردپرس نیاز است به زبان های برنامه نویسی html , css , js ,php , sql  مسلط باشید .

افزایش رتبه در سایت در گوگل

افزایش رتبه در سایت در گوگل

مسابقه صدر جدولی گوگل !!! یکی از مهم ترین دغدغه های مدیران وب سایت رسیدن به صفحه اول گوگل است . در یک دهه گذشته به دلیل رشد صعودی تعداد وب سایت ها و طراحی سایت ها رو آوردن بسیاری از شرکت ها به دنیای مجازی ، وقتی که ما هر کلید واژه ای را که در گوگل جست و جو می کنیم ده ها مورد وب سایت را برای ما نشان می دهد .

اما کاربران در بیشتر مواقع فقط وب سایت ها و طراحی سایت هایی را که در صفحه اول گوگل هستند را بازدید می کنند . پس بسیار مهم است که وب سایتی که طراحی کرده ایم در صفحه اول گوگل قرار گیرد .

برای افزایش رتبه سایت در گوگل عوامل متعددی وجود دارد که ما در این مقاله به آن می پردازیم .

بهینه سازی زیر ساخت

یکی از مهم ترین عواملی که برای آوردن طراحی وب سایت به صفحه اول گوگل لازم است بهینه سازی زیر ساخت وب سایت است . این بهینه سازی شامل چندین مورد می شود که عبارتند از طراحی وب سایت بر اساس استاندارد های تعیین شده توسط مراجع موثق مانند : www.w3schools.com , www.wordpress.org

و استفاده از تکنولوژی های جدید و مورد پسند گوگل .

استفاده از محتوای مرتبط با کسب و کار . هر چه قدر وب سایت از نظر محتوا غنی باشد احتمال این که در جست و جوی گوگل نمایش داده شود بیشتر می شود .

برای مثال اگر وب سایت معرفی محصولات کنجدی داریم ، تا حد اماکن مطالب مفید و مزتبط به محصولات کنجدی را همراه با تصاویر ، انیمشن ، فیلم و … قرار دهیم . بهتر است حتی عنوان های این مطالب هم شامل کلمات کلیدی که می خواهیم وب سایت ما با آن کلمات کلیدی در صفحه اول گوگل نمایش داده شود ، باشد .

 

انتخاب دامنه مناسب هم برای نمایش وب سایت در صفحه اول گوگل مهم است . دامنه هایی که شامل کلمه کلیدی به کار رفته در وب سایت باشد ، احتمال ایندکس شدن این وب سایت توسط گوگل بیشتر می شود . تا حد امکان از دامنه هایی استفاده کنید که مرتبط با کسب و کار یا فعالیت وب سایت باشد مانند : www.sitedp.com  که فعالیت این شرکت طراحی سایت یا مثلا www.varzesh3.com  که اخبارمربوط به ورزش را پوشش می دهد.

رعایت نکاتی و قوانینی گوگل برای وب سایت ها تععین کرده است . برای مثال گوگل اعلام کرده که در بخش هدر وب سایت حتما از تگ  <meta name=”description”>استفاده کنید . یا مثلا برای عکس هایی که در وب سایت قرار می دهید حتما از ویژگی alt استفاده کنید .

تبلیغات

طراحی سایت و تبلیغات برای وب سایت شامل دو بخش می شود تبلیغات در گوگل و تبلیغات در وب سایت های دیگر .

تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز است .  گوگل یک سرویس را برای کاربران فرآهم کرده است که مدیران وب سایت می توانند با پرداخت هرینه به گوگل در صفحه اول گوگل به صورت گوگل ادوردز بالا بیاد .

گوگل ادوردز به این صورت است که کلمات کلیدی را تعریف می کنیم و برای آن کلمات کلیدی وب سایت مورد نظر در صفحه اول گوگل قرار می گیرد البته گوگل ادوردز امکانات بیشتری را هم برای استفاده کنندگان از این سرویس قرار داده مثلا به آن ها اطلاع می دهد که با فلان کلمه کلیدی چند بار وب سایت شما کلیک خورده و با چه کلماتی که شما تعریف کرده اید وب سایت کلیک نخورده .

تبلیغات در وب سایت های دیگر یا همان back link  است که لینک وب سایت خود را در وب سایت هایی که رتبه خوبی دارند و احتمال بازدید وب سایت ما در این وب سایت وجود دارد ، قرار می دهیم . یکی از نکاتی که لازم است در بک لینک رعایت کنیم این است که تا حد امکان لینک وب سایت خود را در وب سایت های مرتبط با کسب و کار خود است و هم چنین دارای رتبه خوبی در گوگل است قرار دهیم .

 

طراحی سایت و خرید دامنه

طراحی سایت و خرید دامنه

هر طراحی سایت برای شما دارای نام منحصر به فردی در کل دنیا دارد که به آن دامنه (domain) گفته می شود . دامنه ها به طور کلی به دو دسته دامنه ملی و دامنه بین المللی تقسیم می شود . هر کشور مستقل دارای یک دامنه ملی منحصر به فردی هستند . که اغلب ساکنان آن کشور اقدام به خرید آن دامنه می کنند . دامنه ملی ایران .ir هستش که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده .

دامنه های بین المللی مانند .com , .net , .org دامنه هایی هستند که به صورت بین المللی ارائه می شود و هر یک از کشورها می توانند از این دامنه ها استفاده کنند .
بسیاری از مردم وقتی حرف از خرید دامنه و طراحی سایت می شود فکر می کنند که کار بسیار سختی است و برای انجام دادن این کار باید دانش مربوط به برنامه نویسی و … داشته باشند تا بتوانند دامنه خرید کنند . در حالی که این طور نیست !!!

در این مطلب به آموزش خرید دامنه می پردازیم .

برای خرید دامنه ابتدا به یک وب سایت ارائه دهنده خدمات دامنه مراجعه می کنیم . پس از رفتن به بخش خرید دامنه در وب سایت نام دامنه مورد نظر را همراه با نوع دامنه جست و جو می کنیم مثل : www.sitedesign.website
در صورت ثبت نشدن دامنه توسط فرد دیگری وب سایت به شما اعلام می کند که این دامنه با این نام هنوز ثبت نشده و شما می توانید آن را برای خود خریداری کنید .
اقدام به خرید دامنه کنید پس از آن شما باید این اطلاعات را برای ثبت دامنه وارد کنید :
نام ، نام خانوادگی ، ایمیل ، شماره تلفن ، نام شرکت ، آدرس ، کد پستی ، شماره تلفن همراه ، هویت (حقیقی یا حقوقی) ، کد اقتصادی ، تعیین نام کاربری و رمز عبور و …
پس از انجام مراحل فوق دامنه شما به ثبت می رسد .

تفاوت بین دامنه ملی و دامنه بین المللی

اگر خدمات رسانی یک طراحی سایت ، فقط در داخل کشور باشد، بهتر است از دامنه ی ملی استفاده شود و در اولویت قرار دارد. از نظر هزینه هم مقرون به صرفه خواهد بود چون برخلاف دامنه های بین المللی با نرخ ارز قیمت آن تغییری نخواهد کرد. از طرفی در مواقعی برای همکاری با برخی کشورها وجود دامنه ملی حکم اعتبار را داشته و اهمیت خاصی دارد. نکته دیگری که در مورد دامنه های ملی صدق می کند این موضوع است که قوانین مربوط به هر دامنه به صورت ملی تعریف می شود و تابع قوانین آن کشور خاص می باشد.

بین دامنه ی ملی و دامنه ی بین المللی تفاوت زیادی وجود ندارد . در زیر به برخی از تفاوت های این دو میپردازیم .
برخی از امکانات گوگل مثل گوگل ادوردز تنها برای دامنه های بین المللی قابل استفاده است . یعنی سایت هایی که دارای دامنه بین المللی نیستند نمی توانند از خدمات گوگل ادوردز استفاده کنند .

گوگل دامنه های ملی را که در خود آن کشور بیشتر سرچ می کنند . زودتر از دامنه های بین المللی ایندکس می کند . مثلا وب سایت varzesh3.ir که در ایران بیشتر سرچ می شود زود تر از varzesh3.com (به طور مثال) مطالبش ایندکس می شود و در صفحه اول قرار می گیرد