طراحی سایت

طراحی سایت , طراحی وب سایت

طراحی سایت

طراحی سایت , طراحی وب سایت

تاریخچه طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی


تاریخچه طراحی سایت و طراحی سایت فروشگاهی

در قسمت قبل در طراحی سایت در خصوص ابتدای کار طراحی سایت که یک صفحه سیاه بود که روش متنی نشون داده میشد گفتیم .  بعد در خصوص جدول ها  اختراع جاوا اسکریپت و دوره فلش توضیحاتی دادیم.

 

اختراع Css  (سال ۱۹۹۸ ):

مدتی بعد از فلش , یک موضوع بهتر و استاندارد تر و آسانتر اختراع شد.  Cascading Style Sheets  یا به اختصار css  .

کار  css  جدا کردن ظاهر از محتواست. به همین دلیل ظاهر و فرمت در css  قرار میگرد در حالی که محتوا در html  است.

ورژن های ابتدایی css  اصلا انعطاف پذیر نبود. مشکل اصلی در آن زمان عدم پشتیبانی مرورگر ها از css  بود. چند سال طول کشید تا تمام مرور گر ها css  پشتیبانی کنند.

در ابتدا این حوزه بسیار پر باگ بود و کابوس یک طراحی این بود که بعضی از مرور گرها آن را کامل ساپورت نمیکردند !

 

گرید ها , فریم ورک ها و حالت گوشی (سال ۲۰۰۷ )

 

با گسترش کاربران اینترنی گوشی های موبایل مشکلاتی عدید و زیادی برای طراح ها به وجود امد. سایز های متفاوت هر گوشی مشکلات رو دو چندان کرد. گرید ها و ستون های زیادی معرفی شد ولی در نهایت گرید ۹۶۰ و ۱۲ ستونه پیروز شد.

 

معرفی رسمی طراحی رسپانسیو ( سال ۲۰۱۰ ) :

 

فردی به نام Ethan Marcotte  به طور رسمی این قضیه رو اعلام کرد که  محتوا باید ثابت باشد ولی نمایش آنها در نمایشگر ها متفاوت ! و حوزه طراحی واکنش گرا را رسما معرفی کرد. تغییری در کد زنی به وجود نیامد , ما هنوز هم از html  و css استفاده میکنیم.برای یک طراحی رسپانسیو یعنی : چگونه عکس ها نشان داده میشوند, متنها و… چگونه به نمایش در می آیند.

 

کوچ کلی صنعت طراحی به flat  (سال ۲۰۱۰ ) :

 

قبل از این سال ئکمه ها و … خیلی چیز های دیگه گرافیکی بودند و به نوعی کمی ۳ بعدی نشان داده میشدند. اما برای راحت تر شدن طراحی و همچنین تغییرات آسان تراستفاده از طراحی flat  گسترش یافت.

 

آینده …. :

 

فکر کنید که قابلیت drag and drop  قوی تر شدو طراحی بتواند خیلی خیلی آسان تر تغییرات بدهد. توانایی کنترل ۱۰۰ درصد وبسایت وپشتیبانی کامل مرورگر ها از وبسایت.

این ها موضوعاتی هستند در حال حاضر روی آنها کار میشود …

طراحی سایت و رتبه بالا در موتور جستجوگر

 طراحی سایت و رتبه بالا در موتور جستجوگر

طراحی سایت هایی در فرضیه مورد بررسی قرار گرفته است که لینک ابتدای(بالاتر) صفحه وزن بیشتری نسبت به لینک پایین تر در صفحه دارد. برای تست فرضیه ما یک دامنه بی معنی با یک صفحه نخست ایجاد کرده ایم که در طراحی سایت ها لینک هایی به سه صفحه راه دور دارد که در همه آنها همان کلمه بی معنی دقیقا یک بار در صفحه ظاهر می شود. پس از خزیدن موتورهای جستجو در داخل آن صفحات، متوجه شدیم که صفحه ای که لینک بالاتری در صفحه نخست دارد در رتبه اول قرار می گیرد.

این فرایند مفید است، اما تنها فرایند مفید در کمک به آموزش بازاریاب جستجو نیست.

علاوه بر این نوع آزمایش، بازاریاب های جستجو همچنین می توانند هوش رقابتی را بسنجند و بفهمند که چگونه موتورهای جستجو از طریق درخواست ثبت اختراع نهادینه شده توسط موتورهای بزرگ در اداره ثبت اختراعات ایالات متحده کار می کنند. شاید معروف ترین آنها در این میان سیستمی بود که در اواخر دهه1990 میلادی در خوابگاه دانشگاه استنفورد منجر به ثبت گوگل شد، رتبه صفحه،ه با عنوان Patent #6285999: “Method for node ranking in a linked database.” مستندسازی شد. مقاله اصلی در مورد موضوع با عنوان – Anatomy of a Large-Scale Hypertextual Web Search Engine- نیز موضوع مطالعاتی قابل توجهی بوده است. اما نگران نباشید؛ قرار نیست برای تمرین سئو شما به عقب برگشته و یک دوره حساب دیفرانسیل و انتگرال را بگذرانید!

از طریق روش هایی مانند تجزیه و تحلیل ثبت اختراع، آزمایش، و آزمایش زنده، بازاریاب های جستجو در قالب یک جامعه به درک بسیاری از عملیات پایه موتورهای جستجو و مولفه های مهم ایجاد وب سایت ها و صفحاتی که دارای رتبه بالا و ترافیک قابل توجه باشند، نائل شده اند.

بقیه این راهنما به تشریح این مسائل اختصاص داده است. لذت ببرید!

فصل 2: چگونه افراد با موتورهای جستجو تعامل برقرار می کنند

یکی از مهم ترین عناصر برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی آنلاین حول محور سئو، ایجاد و جذب همدلی از طرف مخاطبان است. وقتی بفهمید که بازار هدف شما به دنبال چه چیزی می گردد، خیلی موثرتر می توانید به آن دسته از کاربران دسترسی داشته و آنها را حفظ کنید.

باز هم تاکید می کنیم، “ساخت برای کاربران، نه برای موتورهای جستجو.” به طور کلی در جستجو افراد سه نوع پرسش را مطرح می کنند:

  • “انجام دادن” پرسش های تعاملی: من می خواهم کاری انجام دهم، مانند خرید بلیط هواپیما و یا گوش دادن به آهنگ.
  • “دانستن” پرسش های کسب آگاهی: من نیاز به اطلاعات دارم، مانند نام یک گروه و یا بهترین رستوران در شهر نیویورک.
  • “گشت و گذار در اینترنت” پرسش های مسیریابی: من می خواهم به مکان خاصی در اینترنت مانند فیس بوک و یا صفحه نخست NFL بروم.

وقتی که بازدید کنندگان پرسشی را در کادر جستجو تایپ می کنند و وارد سایت شما می شوند، آیا با آنچه که می بینند، راضی می شوند؟ این همان سوال اصلی است که موتورهای جستجو سعی دارند هر روز میلیاردها بار پاسخ دهند. مسئولیت اصلی موتورهای جستجو فراهم نمودن نتایج مورد نظر کاربران است. بنابراین از خود بپرسید مشتریان هدف شما به دنبال چه چیزی می گردند و مطمئن شوید که سایت شما آن را به آنها ارائه می دهد.

همه چیز با کلمات تایپ شده در یک کادر کوچک آغاز می شود.

با گذشت سالها نحوه استفاده افراد از موتورهای جستجو تکامل یافته است، اما اصول اولیه انجام یک جستجو تا حد زیادی بدون تغییر باقی مانده است. عملکرد بیشتر فرایندهای جستجو چیزی شبیه به این است:
1.      تجربه کردن نیاز به پاسخ، راه حل، و یا بخشی از اطلاعات.
2.      فرموله کردن آن نیاز در قالب رشته ای از کلمات و عبارات، که با نام “پرس و جو” نیز شناخته می شود.
3.     وارد کردن پرس و جو در یک موتور جستجو.
4.     پیمایش نتایج برای یافتن یک تطابق.
5.     کلیک کردن بر روی یکی از نتایج
6.     با دقت نگاه کردن برای یافتن راه حل یا لینکی به آن راه حل
7.     اگر حاصل رضایت بخش نبود، بازگشت به نتایج جستجو و پیمایش برای لینکی دیگر یا …
8.     انجام جستجوی جدید با اصلاح پرس و جو

 

بهبود رتبه سایت در الکسا با طراحی سایت اسپیناس

بهبود رتبه سایت در الکسا با طراحی سایت اسپیناس

وب سایت الکسا یک وب سایت بسیار معروف برای نمایش رتبه ترافیک سایت در کشور مورد نظر و در جهان است (www.alexa.com) . برای این که بفهمیم  طراحی سایت که انجام می دهیم وب سایت ما در الکسا دارای چه رتبه است از افزونه الکسا ترافیک رنک  استفاده می کنیم که رتبه وب را در کشور مربوط به سایت و در کل دنیا و همچنین اطلاعات بیشتری درباره وب سایت به ما می دهد . شما هم می توانید این افزونه را نصب و رتبه هر سایت را به دست آورید . برای مثال رتبه سایت اسپیناس در شکل زیر نمایش داده شده .

برای افزایش رتبه وب سایت در الکسا باید موارد زیر را رعایت کنیم :

افزایش بازدید وب سایت

یکی از مهم ترین دلایلی طراحی سایت که باعث افزایش رتبه در الکسا می شود بالابردن بازدید وب سایت است حتی تا آن جا این مورد مهم است که بعضی از وب سایت هایی که دارای رتبه ی خوبی در این وب سایت هستند از نظر کیفیت طراحی وب سایت و بهینه سازی بسیار ضعیف هستند اما چون بازدید روزانه آن ها زیاد است رتبه خوبی دارند .

مراحل بهینه سازی

طراحی سایت شما برای افزایش یازدید وب سایت چند راه حل مهم وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم .

اولین راه حل بهینه سازی زیرساختی وب است است . این بهینه سازی به این معنی است که وب سایت را با توجه به الگوریتم های گوگل و استاندارد هایی که برای طراحی وب سایت وجود دارد ، طراحی کنیم .

دومین راه حل قرار دادن مطالب مفید در وب سایت است . به مطالب جدید و با کیفیتی که خواندن آن ها  برای کاربران خوشایند است مطلب مفید گفته می شود . مدیر وب سایت باید مطالبی که تشخیص داده کاربران به آن مطالب احتیاج دارند را در وب سایت قرار دهد .

سومین راه حل تبلیغات است . یکی از راه های مفید دیگری که منجر به افزایش بازدید وب سایت می شود ، تبلیغات است . تبلیغات وب سایت در دو بخش بک لینک و تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز انجام می شود .

بک لینک  یعنی این که لینک وب سایت خود را در وب سایت هایی که بازدید روزانه ی آن ها زیاد است و ما احتمال می دیم که کاربران از طریق این وب سایت به وب سایت ما هم مراجعه می کنند ، قرار دهیم . که به نسبت هزینه بردار است .

در ادامه 

تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز روشی سریع و به نسبت کم هزینه تر برای افزایش بازدید وب سایت است . برای این کار می توانید به وب سایت هایی که با گوگل همکاری می کنند رفته و نسبت به تبلیغات اقدام کنید .

چهارمین راه حل قرار دادن امکانات مفید برای کاربران است . هر چه قدر وب سایت برای کاربران امکانات خوب    و مفیدی را برای کاربران فرآهم کند احتمال بازدید دوباره کاربر بیشتر می شود . امکاناتی همچون پرداخت الکترونیکی ، ثبت نام کاربران ، پشتیبانی آنلاین و …

پنجمین راه حل ارسال خبرنامه الکترونیکی به ایمیل کاربران تا از کاربران را از آخرین رویداد های وب سایت آگاه کنیم .

بهبود رتبه سایت در الکسا با طراحی سایت اسپیناس

بهبود رتبه سایت در الکسا با طراحی سایت اسپیناس

وب سایت الکسا یک وب سایت بسیار معروف برای نمایش رتبه ترافیک سایت در کشور مورد نظر و در جهان است (www.alexa.com) . برای این که بفهمیم  طراحی سایت که انجام می دهیم وب سایت ما در الکسا دارای چه رتبه است از افزونه الکسا ترافیک رنک  استفاده می کنیم که رتبه وب را در کشور مربوط به سایت و در کل دنیا و همچنین اطلاعات بیشتری درباره وب سایت به ما می دهد . شما هم می توانید این افزونه را نصب و رتبه هر سایت را به دست آورید . برای مثال رتبه سایت اسپیناس در شکل زیر نمایش داده شده .

برای افزایش رتبه وب سایت در الکسا باید موارد زیر را رعایت کنیم :

افزایش بازدید وب سایت

یکی از مهم ترین دلایلی طراحی سایت که باعث افزایش رتبه در الکسا می شود بالابردن بازدید وب سایت است حتی تا آن جا این مورد مهم است که بعضی از وب سایت هایی که دارای رتبه ی خوبی در این وب سایت هستند از نظر کیفیت طراحی وب سایت و بهینه سازی بسیار ضعیف هستند اما چون بازدید روزانه آن ها زیاد است رتبه خوبی دارند .

مراحل بهینه سازی

طراحی سایت شما برای افزایش یازدید وب سایت چند راه حل مهم وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم .

اولین راه حل بهینه سازی زیرساختی وب است است . این بهینه سازی به این معنی است که وب سایت را با توجه به الگوریتم های گوگل و استاندارد هایی که برای طراحی وب سایت وجود دارد ، طراحی کنیم .

دومین راه حل قرار دادن مطالب مفید در وب سایت است . به مطالب جدید و با کیفیتی که خواندن آن ها  برای کاربران خوشایند است مطلب مفید گفته می شود . مدیر وب سایت باید مطالبی که تشخیص داده کاربران به آن مطالب احتیاج دارند را در وب سایت قرار دهد .

سومین راه حل تبلیغات است . یکی از راه های مفید دیگری که منجر به افزایش بازدید وب سایت می شود ، تبلیغات است . تبلیغات وب سایت در دو بخش بک لینک و تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز انجام می شود .

بک لینک  یعنی این که لینک وب سایت خود را در وب سایت هایی که بازدید روزانه ی آن ها زیاد است و ما احتمال می دیم که کاربران از طریق این وب سایت به وب سایت ما هم مراجعه می کنند ، قرار دهیم . که به نسبت هزینه بردار است .

در ادامه 

تبلیغات در گوگل یا همان گوگل ادوردز روشی سریع و به نسبت کم هزینه تر برای افزایش بازدید وب سایت است . برای این کار می توانید به وب سایت هایی که با گوگل همکاری می کنند رفته و نسبت به تبلیغات اقدام کنید .

چهارمین راه حل قرار دادن امکانات مفید برای کاربران است . هر چه قدر وب سایت برای کاربران امکانات خوب    و مفیدی را برای کاربران فرآهم کند احتمال بازدید دوباره کاربر بیشتر می شود . امکاناتی همچون پرداخت الکترونیکی ، ثبت نام کاربران ، پشتیبانی آنلاین و …

پنجمین راه حل ارسال خبرنامه الکترونیکی به ایمیل کاربران تا از کاربران را از آخرین رویداد های وب سایت آگاه کنیم .

طراحی سایت و بازاریابی درونی با سئو

طراحی سایت و بازاریابی درونی با سئو

چرا باید زمان، تلاش و منابع خود را صرف سرمایه گذاری بر روی طراحی سایت و سئو نمایید؟ وقتی به تصویر گسترده استفاده از موتور جستجو نگاه کنیم، داده های جذابی که حاصل مطالعات متعدد بوده است، پیش چشمان ما ظاهر می گردد. از آن میان ما مواردی را که تازه تر، مرتبط تر، و با ارزش تر بوده اند، انتخاب کرده ایم تا نه تنها به فهم این نکته دست پیدا کنیم که کاربران چگونه طراحی سایت را جستجو می کنند، بلکه کمک کنیم تا یک استدلال قانع کننده در مورد قدرت سئو ارائه گردد.

گوگل با هدایت پژوهشی در ماه اکتبر سال 2011 میلادی توسط شرکت comScore:

  • در ماه آوریل گوگل با 4/65 درصد از جستجوها رتبه اول و پس از آن یاهو با 2/17 درصد و مایکروسافت با 4/13 درصد رتبه های بعدی بازار جستجوی اصلی در ایالات متحده را به خود اختصاص داده اند. (جستجوی یاهو قدرت خود را از مایکروسافت می گیرد. در دنیای واقعی، اکثر وب مسترها درصد بسیار بالاتری از ترافیک خود را از گوگل می بینند که بیشتر از اعداد گفته شده فوق الذکر است.)
  • آمریکایی ها به تنهایی به طور متناوب 3/20 میلیارد جستجو در ماه انجام داده اند. که از این میان گوگل 4/13 میلیارد جستجو، و بعد یاهو(3/3 میلیارد)، مایکروسافت(7/2 میلیارد)، شبکه Ask(518 میلیون)، و AOL LLC (277 میلیون) را به خود اختصاص داده اند.
  • کل جستجوی هدایت شده توسط گوگل 7/67 درصد از همه پرسش های جستجو بوده و در رتبه بعدی بینگ با 7/26 درصد قرار می گیرد.

مطابق با گزارش اوت 2011 فورستر، میلیاردها دلار در بازاریابی آنلاین صرف شده است:

  • در سال 2016 هزینه های بازاریابی آنلاین بالغ بر 77 میلیارد دلار بوده است.
  • این مقدار 26 درصد از تمام بودجه های تبلیغاتی همراه را نشان می دهد.

جستجو در صفحات زرد جدید مطابق با گزارش بورک در سال 2011:

  • 76 درصد از پاسخ دهندگان از موتورهای جستجو برای پیدا کردن اطلاعات در زمینه کسب و کار محلی استفاده کرده اند در مقابل 24 درصد که متوسل به چاپ صفحات زرد شده اند.
  • در 30 روز گذشته، 67 درصد از موتورهای جستجو برای پیدا کردن اطلاعات محلی استفاده کرده اند، و 23 درصد پاسخ دادند که از شبکه های اجتماعی آنلاین به عنوان منبع رسانه های محلی استفاده می کنند.

پژوهش اینترنتی موسسه پیو در اوت 2011 نشان داد:

  • درصدی از کاربران اینترنت که از موتورهای جستجو در یک روز معمولی استفاده کرده اند به طور پیوسته رو به افزایش بوده و از حدود یک سوم از تمام کاربران در سال 2002، به رقمی بالای 59 درصد از تمام کاربران بزرگسال اینترنت رسیده است.
  • با این روند افزایش، تعداد کسانی که از یک موتور جستجو در یک روز معمولی استفاده می کنند در حال نزدیک شدن به 61 درصد از کاربران اینترنت است که از پست الکترونیکی استفاده می کنند، و یا به صورت تمام وقت پای اینترنت هستند.

مطابق با گزارش های StatCounter گلوبال استات، 5 موتور جستجو که ارسال ترافیک در سراسر جهان را بر عهده دارند، عبارتند از:

  • گوگل 62/90 درصد از ترافیک را می فرستد.
  • یاهو 78/3 درصد از ترافیک را می فرستد.
  • بینگ 72/3 درصد از ترافیک را می فرستد.
  • اسک جیوز 36/. درصد از ترافیک را می فرستد.
  • بایدو 35/. درصد از ترافیک را می فرستد.

مطابق با مطالعه سال 2011 اسلینگ شات سئو رتبه بندی نرخ کلیک به شرح زیر بوده است:

  • موقعیت اول در نتایج جستجوی گوگل 2/18 درصد از تمام ترافیک کلیک را دریافت می کند.
  • موقعیت دوم 1/10، سوم 2/7، چهارم 8/4، و بقیه کمتر از 2 درصد از تمام ترافیک را دریافت می کنند.
  • موقعیت اول در نتایج جستجوی بینگ به طور میانگین نرخ کلیک معادل 66/9 درصد دارد.
  • به طور میانگین مجموع نرخ کلیک برای 10 نتیجه اول 32/52 برای گوگل و 32/26 برای بینگ بود.

 

برخی از داده های جالب توجه که شما دریافت کرده اید!

 

چشم کاربران نتایج جستجو را بیشتر در قسمت بالای صفحه دنبال می کند، و نتایج جستجوی تشکل یافته در نتایجی که بابت آنها پول پرداخت شده است، مطابق با پژوهش سال 2011 منتشر شده در بلاگ یوزر سنتریک

همه این داده های مفید حاصل از تحقیقات، ما را به نتیجه گیری های مهمی در مورد جستجو در وب و بازاریابی از طریق موتورهای جستجو رهنمون می شود. به طور خاص، می توان نتایج زیر را بیان کرد:

  • جستجو بسیار، بسیار محبوب است. و هر سال رشد قدرتمندی حدود 20 درصد را پشت سر می گذارد و تقریبا هر آمریکایی آنلاین است و میلیاردها نفر نیز در سراسر جهان.
  • جستجو موجب هدایت مقدار باور نکردنی از فعالیت های اقتصادی آنلاین و آفلاین می شود.
  • داشتن رتبه بالاتر در چند نتیجه اول برای قابلیت مشاهده شدن بسیار مهم است.
  • قرار گرفتن در بالای لیست نتایج، نه تنها بیشترین میزان ترافیک را در پی دارد، بلکه موجب جلب اعتماد مصرف کنندگان در زمینه شایستگی و اهمیت نسبی این شرکت و یا وب سایت می گردد.

یاد گرفتن مبانی و اصول سئو و طراحی سایت  یک گام حیاتی در دستیابی به این اهداف است.