طراحی سایت

طراحی سایت , طراحی وب سایت

طراحی سایت

طراحی سایت , طراحی وب سایت

طراحی سایت فروشگاهی با ووکامرس

طراحی سایت فروشگاهی با ووکامرس

قبلا در مورد ووکامرس با هم صحبت کرده ایم

طراحی سایت

و اینکه ووکامرس چیست و به چه دلیل از آن استفاده میکنیم و اصلا این سیستم چه امکاناتی را برای ما فراهم میکند؟ را به صورت کلی برایتان توضیح داده ایم

ولی الان به صورت خلاصه یک توضیح از ووکامرس برای شما ارائه میدهیم و بعد از آن درباره نحوه نصب و استفاده از ووکامرس صحبت میکنیم.

در واقع ووکامرس یک فروشگاه ساز است که برای طراحی سایت فروشگاهی مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین باید این نکته را در نظر گرفت که این سیستم قابلیت نصب در وردپرس را دارد و تنها در سیستم وردپرس قابل استفاده است. شما اگر قصد طراحی سایت فروشگاهی را دارید با ما همراه باشید

شاید با خودتان بگویید واقعا این فروشگاه ساز حرفه ای است و یا امنیت لازم را برای یک سایت فروشگاهی دارد یا نه؟ میتوان گفت ۳۰% از فروشگاه های دنیا با این سیستم طراحی شده اند. این نشان دهنده این موضوع است که هم لحاظ امکاناتی و هم از لحاظ امنیتی قابل قبول و مطمئن است.

تعدادی از ویژگی های موجود در ووکامرس را میتوان به این صورت بیان کرد

  1. رایگان بودن

سیستم فروشگاهی ووکامرس کاملا رایگان ومتن باز است! به همین دلیل به شما این امکان را میدهد  ووکامرس که سیستم خود را ارتقاء دهید و به راحتی در هاست خود از آن استفاده کنید

  1. فروش محصولات فیزیکی و مجازی

این سیستم به امکان فروش انواع محصولات به صورت فزیکی همراه با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل و یا فروش محصولات مجازی مثل فیلم و ویدیو… را فراهم میکند تا شما بتوانید محصولات مجازی خودتان را بعد از خرید مشتری برای دانلود قرار دهید

  1. گزارش دهی فوق العاده پیشرفته

شما توسط ووکامرس میتوانید به راحتی از سود فروش خودتان و یا تعداد محصولات فروخته شده مطلع شوید. در واقع این سیستم توانایی گزارش گیری بر اساس محصولات ، دسته بند ی ها و زمان … را دارد

  1. در نظر گرفتن حمل و نقل

شما به راحتی میتوانید بر اساس سیستم ووکامرس نحوه ارسال محصولات خود را تعیین کنید و به مشتری حق انتخاب ارسال توسط پست پیشتاز ، پست سفارشی و یا پیک موتوری را بدهید و برای هر کدام هزینه جداگانه ای را در نظر بگیرید تا حق انتخاب را به مشتری بدهید.

  1. در نظر گرفتن مالیات

شما توسط سیستم فروشگاه ساز ووکامرس توانایی این را دارید که برای محصولاتی که شامل مالیات میشوند درصدی از مالیات را در نظر بگیرید تا هنگام محاسبه قیمت کلی هزینه مالیات هم به آن اضافه شود.

  1. انتخاب پوسته های مختلف

شما میتوانید بر حسب نوع کار و محصولات خودتان نوع پوسته کاری را مشخص کنید و با اون نحو محصولات خودتان را به نمایش بگذارید

  1. درگاه های پرداخت

در طراحی فروشگاه اینترنتی ووکامرس شما امکان پرداخت آنلاین به روش های مختلف را دارید و میتوانید محصولات خودتان را به راحتی و با امنیت بالا به فروش برسانید

  1. تخفیف محصولات

فروشگاه ساز ووکامرس به شما این امکان را میدهد به هر تعداد محصول که میخواهید تخفیف های جداگانه و ویژه ای را بدهید.  ووکامرس یا حتی شما میتوانید کد های تخفیف تعریف کنید و یا حتی محدودیت زمانی برای تخفیف خودتان در نظر بگیرید.

نصب ووکامرس

برای نصب ووکامرس جدید وارد مخزن اصلی وردپرس شوید و آخرین نسخه ووکامرس را نصب و با آن کار کنید.ممکن است اول این سیستم برای شما گنگ باشد ولی با گذر زمان با این سیستم بیشتر آشنا میشوید.

در آموزش های بعدی بیشتر با این سیستم و با نحوه کار این فروشگاه ساز حرفه ای آشنا میشوید. با آموزش های بعدی طراحی سایتاسپیناس همراه باشید

 

 

طراحی سایت و وب مستر گوگل

طراحی سایت و وب مستر گوگل

توصیه گوگل در طراحی سایت  برای به دست آوردن رتبه بهتر در موتور جستجو به شرح زیر است:

  • صفحات را در اصل برای کاربران طراحی سایت کنید، نه برای موتورهای جستجو. کاربران خود را گول نزنید و سعی نکنید محتوای نمایش داده شده برای موتورهای جستجو با محتوای نمایش داده شده برای کاربران متفاوت باشد، روشی که نام آن معمولا cloaking(پنهان کاری) است.
  • سعی کنید در سایت یک سلسله مراتب واضح و متن با لینک های مشخص وجود داشته باشد. هر صفحه بایستی از حداقل یک لینک متنی استاتیک قابل دسترسی باشد.
  • سایتی مفید و غنی از اطلاعات ایجاد کنید و صفحاتی بسازید که با وضوح و با دقت محتوای شما را توصیف می کنند. اطمینان حاصل کنید که تگ های <title> و ویژگی های ALT توصیفی و دقیق هستند.
  • از کلمات کلیدی برای ایجاد URL های توصیفی و کاربرپسند استفاده کنید. با استفاده از خطای 301 یا ویژگی rel=”canonical” برای رسیدن به هر سند یک نسخه URL فراهم کنید تا کاربر محتوای تکراری دریافت نکند.

اطلاعات سئو برگرفته از دستورالعمل وب مستر بینگ

مهندسان بینگ در مایکروسافت توصیه های زیر را برای طراحی سایت و کسب رتبه بندی بهتر در موتور جستجویشان ارائه داده اند:

  • اطمینان حاصل کنید که یک ساختار URL نو و از نظر کلمه کلیدی غنی در محل وجود دارد.
  • مطمئن شوید که محتوا داخل رسانه های غنی(ادوبی فلش پلیر، جاوا اسکریپت، آژاکس) پنهان نشده و بررسی کنید که رسانه های غنی لینک ها را از چشم خزنده وب پنهان نکنند.
  • ایجاد محتوای غنی از نظر کلمات کلیدی و تطبیق دادن کلمات کلیدی با آنچه که کاربران در جستجوی آن هستند. تولید محتوای تازه به طور منظم.
  • متنی را که می خواهید ایندکس شود، در داخل تصاویر قرار ندهید. مثلا، اگر می خواهید نام شرکت و یا آدرس آن ایندکس شود، مطمئن شوید که آن در داخل آرم شرکت نمایش داده نمی شود.

هیچ ترسی نداشته باشید، از بازاریاب جستجو تبعیت کنید!

علاوه بر این توصیه های رایگان، بیش از 15سال است که جستجو در وب متولد شده است، بازاریاب های جستجو روش هایی برای استخراج اطلاعات در مورد چگونگی رتبه بندی صفحات توسط موتورهای جستجو یافته اند. سئو و بازاریاب ها از این داده ها برای کمک به سایت های خود و مشتریان خود جهت دستیابی به موقعیت بهتر استفاده می کنند.

با کمال تعجب، موتورها از بسیاری از این تلاش ها حمایت می کنند، هر چند قابلیت دیده شدن عمومی پائین است. همایش هایی در زمینه بازاریابی جستجو، مانند Search Marketing Expo، Pubcon، Search Engine Strategies، Distilled، و MozCon مربوط به خود Moz توجه مهندسان و نمایندگانی از تمام موتورهای بزرگ را به خود جلب کرده است. نمایندگان جستجو همچنین گاه به گاه با شرکت آنلاین در وبلاگ ها، انجمن ها و گروه ها به وب مسترها کمک می کنند و مشاوره می دهند.

شاید برای وب مسترها جهت تحقیق درباره فعالیت موتورها هیچ ابزاری بهتر از استفاده آزادانه از موتورهای جستجو برای انجام آزمایش، تست فرضیه ها، و ابراز عقیده وجود نداشته باشد. از طریق این فرآیند تکراری – و گاهی اوقات پرزحمت – بوده است که حجم قابل توجهی از دانش در مورد عملکرد موتورها جمع آوری شده است.

عملکرد موتور جستجوگر

  1. یک وب سایت جدید با کلمات کلیدی بی معنی ثبت کنید(مانند com).
  2. چندین صفحه در آن وب سایت ایجاد کنید، که در همه یک عبارت مشابه مضحک وجود داشته باشد(مانند yoogewgally).
  3. تا آنجا که ممکن است سعی کنید صفحات معادل هم باشند، سپس یکی یکی متغیرها را با قرار دادن متن، قالب بندی، استفاده از کلمات کلیدی، ساختارهای لینک، و غیره تغییر دهید.
  4. از صفحات ایندکس شده و به خوبی خزیده شده در دامنه های دیگر به لینک های دامنه خود ارجاع بسازید.
  5. رتبه صفحات در موتورهای جستجو را یافته و ثبت کنید.
  6. حالا با ایجاد تغییرات کوچک در داخل صفحات، تاثیر آن بر روی نتایج جستجو را ارزیابی کرده و تعیین کنید کدام یک از عوامل ممکن است در مقایسه با همتایان خود نتیجه جستجو را بالا یا پایین می کند.
  7. هر نتیجه ای را که به نظر موثر می رسد، یادداشت کنید، و آنها را دوباره در دامنه های دیگر و یا با شرایط دیگری تست کنید. اگر متوجه شدید که تست های متعدد به طور مداوم نتایج مشابهی را نشان می دهد، باید گفت که شانس آورده و موفق شده اید الگویی که توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد را کشف کنید.

تاریخچه طراحی سایت

تاریخچه طراحی سایت

یک تاریخچه مختصر از سیر صعودی صنعت طراحی سایت

علاقه ی به برنامه نویسی من رو به این صنعت کشوند. بعد از ورود متوجه شدم که چیز هایی کوچیک هم توی طراحی سایت نیاز به انجام کلی کار و ترفند داره .

مشکلات رو توی طراحی سایت میشه از روش های مختلفی حل کرد ولی بعد از حل کردن میفهمید که یه چیز دیگه خراب شده L

مشکل نمایش تو مرورگر های مختتلف که الان تقریبا این مشکل مربوط به گذشته است. به هر حال بگذریم …

دوران تاریک تاریخچه طراحی سایت (سال ۱۹۸۹ ) :

اولین سایت ها که ساخته شد کاملا تاریک بودند. در این گونه سایت ها

پس زمینه کاملا سیاه بود و طراحی صرفا مقداری متن بود که روی این صفحات جای گذاری میشد.

جداول – Tables – و آغاز راه (سال ۱۹۹۵) :

با تولد مرورگر هایی که قادر به نمایش عکس بودند نخستین قدم برای طراحی های وب سایت حرفه ای بود.اون زمان رایج ترین راه برای کد زدن استفاده از جداول بود. این المان هنوز هم در HTML  وجود داره ولی اصلا دیگه استفاده نمیشه !

گذاشتن جدول تو جدول و راهی برای ترکیب کردن خانه های جدول سخت ترین نوع سایت ها در اون زمان بودند.

جاوا اسکریپ برای نجات آمد ! (سال ۱۹۹۵) :

جاوا اسکریپت جواب محدودیت های HTML  بود ; البته در آن زمان ، ساخت پنجره های pop up  ، نظم دادن به برخی المان ها و… جاوا از پس این کار ها بر میآمد. امروزه ما سعی میکنیم تا جایی که ممکن است از جاوا استفده نکنیم و با css  کار های گرافیکی را انجام دهیم. با این حال جاوا اسکریپت هنوز هم بسیار قدرتمند است ، هم در جلوی سایت (مثل jquery ) و هم در

بک اند سایت (node.js ).

دوران طلایی آزادی ! ( ۱۹۹۶):

برای شکستن محدودیت های وب سایت ، یک تکنولوژی جدید معرفی شد که قول آزادی بدون محدودیت به طراحان وب سایت میداد. طراحی میتوانست هر شکلی ، دیزاینی ، انیمیشنی و … که دوست داشت بسازد، با ابزاری که به آن flash  میگفتند و میگویند.  قول آزادی درست بود کل کار هایی که با flash  انجام میشد در یک فایل ذخیره میشد و کاربر اگر اخرین نسخه فلش را داشت و یکم هم وقت حوصله ! بارگذاری داشت میتونست انیمیشن ها رو ببینه . این دوران طلایی فلش خیلی زود گذشت چون که فلش بر روی اثرات جست و جو اثر منفی داشت و و لود شدن آن کلی انرژی و مابع سیستم ها رو میگرفت !

سال ۲۰۰۷ تقریبا امراطوی فلش فرو ریخت ، البته در حوزه طراحی سایت

ادامه دارد ….

 

طراحی سایت و وب مستر گوگل

طراحی سایت و وب مستر گوگل

توصیه گوگل در طراحی سایت  برای به دست آوردن رتبه بهتر در موتور جستجو به شرح زیر است:

  • صفحات را در اصل برای کاربران طراحی سایت کنید، نه برای موتورهای جستجو. کاربران خود را گول نزنید و سعی نکنید محتوای نمایش داده شده برای موتورهای جستجو با محتوای نمایش داده شده برای کاربران متفاوت باشد، روشی که نام آن معمولا cloaking(پنهان کاری) است.
  • سعی کنید در سایت یک سلسله مراتب واضح و متن با لینک های مشخص وجود داشته باشد. هر صفحه بایستی از حداقل یک لینک متنی استاتیک قابل دسترسی باشد.
  • سایتی مفید و غنی از اطلاعات ایجاد کنید و صفحاتی بسازید که با وضوح و با دقت محتوای شما را توصیف می کنند. اطمینان حاصل کنید که تگ های <title> و ویژگی های ALT توصیفی و دقیق هستند.
  • از کلمات کلیدی برای ایجاد URL های توصیفی و کاربرپسند استفاده کنید. با استفاده از خطای 301 یا ویژگی rel=”canonical” برای رسیدن به هر سند یک نسخه URL فراهم کنید تا کاربر محتوای تکراری دریافت نکند.

اطلاعات سئو برگرفته از دستورالعمل وب مستر بینگ

مهندسان بینگ در مایکروسافت توصیه های زیر را برای طراحی سایت و کسب رتبه بندی بهتر در موتور جستجویشان ارائه داده اند:

  • اطمینان حاصل کنید که یک ساختار URL نو و از نظر کلمه کلیدی غنی در محل وجود دارد.
  • مطمئن شوید که محتوا داخل رسانه های غنی(ادوبی فلش پلیر، جاوا اسکریپت، آژاکس) پنهان نشده و بررسی کنید که رسانه های غنی لینک ها را از چشم خزنده وب پنهان نکنند.
  • ایجاد محتوای غنی از نظر کلمات کلیدی و تطبیق دادن کلمات کلیدی با آنچه که کاربران در جستجوی آن هستند. تولید محتوای تازه به طور منظم.
  • متنی را که می خواهید ایندکس شود، در داخل تصاویر قرار ندهید. مثلا، اگر می خواهید نام شرکت و یا آدرس آن ایندکس شود، مطمئن شوید که آن در داخل آرم شرکت نمایش داده نمی شود.

هیچ ترسی نداشته باشید، از بازاریاب جستجو تبعیت کنید!

علاوه بر این توصیه های رایگان، بیش از 15سال است که جستجو در وب متولد شده است، بازاریاب های جستجو روش هایی برای استخراج اطلاعات در مورد چگونگی رتبه بندی صفحات توسط موتورهای جستجو یافته اند. سئو و بازاریاب ها از این داده ها برای کمک به سایت های خود و مشتریان خود جهت دستیابی به موقعیت بهتر استفاده می کنند.

با کمال تعجب، موتورها از بسیاری از این تلاش ها حمایت می کنند، هر چند قابلیت دیده شدن عمومی پائین است. همایش هایی در زمینه بازاریابی جستجو، مانند Search Marketing Expo، Pubcon، Search Engine Strategies، Distilled، و MozCon مربوط به خود Moz توجه مهندسان و نمایندگانی از تمام موتورهای بزرگ را به خود جلب کرده است. نمایندگان جستجو همچنین گاه به گاه با شرکت آنلاین در وبلاگ ها، انجمن ها و گروه ها به وب مسترها کمک می کنند و مشاوره می دهند.

شاید برای وب مسترها جهت تحقیق درباره فعالیت موتورها هیچ ابزاری بهتر از استفاده آزادانه از موتورهای جستجو برای انجام آزمایش، تست فرضیه ها، و ابراز عقیده وجود نداشته باشد. از طریق این فرآیند تکراری – و گاهی اوقات پرزحمت – بوده است که حجم قابل توجهی از دانش در مورد عملکرد موتورها جمع آوری شده است.

عملکرد موتور جستجوگر

  1. یک وب سایت جدید با کلمات کلیدی بی معنی ثبت کنید(مانند com).
  2. چندین صفحه در آن وب سایت ایجاد کنید، که در همه یک عبارت مشابه مضحک وجود داشته باشد(مانند yoogewgally).
  3. تا آنجا که ممکن است سعی کنید صفحات معادل هم باشند، سپس یکی یکی متغیرها را با قرار دادن متن، قالب بندی، استفاده از کلمات کلیدی، ساختارهای لینک، و غیره تغییر دهید.
  4. از صفحات ایندکس شده و به خوبی خزیده شده در دامنه های دیگر به لینک های دامنه خود ارجاع بسازید.
  5. رتبه صفحات در موتورهای جستجو را یافته و ثبت کنید.
  6. حالا با ایجاد تغییرات کوچک در داخل صفحات، تاثیر آن بر روی نتایج جستجو را ارزیابی کرده و تعیین کنید کدام یک از عوامل ممکن است در مقایسه با همتایان خود نتیجه جستجو را بالا یا پایین می کند.
  7. هر نتیجه ای را که به نظر موثر می رسد، یادداشت کنید، و آنها را دوباره در دامنه های دیگر و یا با شرایط دیگری تست کنید. اگر متوجه شدید که تست های متعدد به طور مداوم نتایج مشابهی را نشان می دهد، باید گفت که شانس آورده و موفق شده اید الگویی که توسط موتورهای جستجو مورد استفاده قرار می گیرد را کشف کنید.

پروتکل HTTPS در طراحی سایت فروشگاهی


امروز می خواهیم در مورد پروتکل HTTPS در طراحی سایت صحبت کنیم که این سوالی است که در بین وب مسترها مطرح می شود. که آیا HTTPS یکی از فاکتورهایی است که در سئو نقش دارد. برای انتقال سایت به HTTPS ممکن است چند روزی درگیر آن باشد ولی در آخر می توانید ببینید که تاثیری در سئو خواهد داشت. برای گرفتن نماد اعتماد در وهله اول اصولی انجام گیرد و همچنین این پروتکل امن در دامنه شما انجام گیرد.

بیشتر وب مسترها در طراحی سایت می دانند که گوگل ، وب سایت هایی را بیشتر می پسندد که امنیت بالایی داشته باشند به همین دلیل است که وب مسترها را برای استفاده از پروتکل HTTPS برای امنیت وب سایت ها تشویق می کنیم. در گزارش های ارائه شده به راحتی می توانید ببنید که محبوب ترین سایت های دنیا پروتکل HTTPS دارند که در حدود ۲۵% از کل ترافیک دنیا را به خود تخصیص داده است.

سایت های برتر دنیا با پروتکل HTTPS

طبق بررسی ها ، در ۱۰۰٫۰۰۰ دامنه وب سایت ها اول دنیا بیشتر از پروتکل HTTPS استفاده شده است طراحی سایت فروشگاهی و همچنین استفاده از پروتکل HTTPS در دنیا حدودا سه برابر شده است.

HTTPS یک پروتکل استاندارد استفاده برای ارتباطات از طریق اینترنت است. توسعه پروتکل HTTP توسط تیم برنرزلی در سال ۱۳۸۹ در شبکه جهانی انجام شده است. با این پروتکل به طور بالقوه محافظت نشده است و به راحتی در دسترس هکرها ، جاسوسی قرار بگیرد. برای حفاظت از یکپارچگی و محرمانه بودن دیتاها روی اینترنت توسعه داده شد و پروتکل HTTPS را به صورت رمزنگاری طراحی سایت فروشگاهی را امن نگه می دارد. به این صورت برای معاملات پرداختی در وب سایت ها به درگاه ها از این پروتکل امن استفاده می شود. در ها به شما توصیه می گردد که از این پروتکل استفاده نمائید تا محیط امنی را برای پرداخت های اینترنتی داشته باشید.

مزیت های پروتکل HTTPS

برای تغییر پروتکل دامنه به HTTPS مزایای را دربر خواهد داشت. در ادامه مطلب به برخی از این مزایا اشاره می کنیم:

امنیت و حریم شخصی:

مزیت اصلی HTTPS وب سایت ها را امن تر می کند. این یکی از بزرگترین مزیت های این پروتکل امن است. زمانی که امنیت وب سایت شما بالا می رود صفحات وب که در آن اطلاعات شخصی و محرمانه را می توانند تجربه کنند. کاربران نیز یک تجربه امن و  خصوصی را تجربه می کنند.

اعتماد:

تصورکنید که کاربران به وب سایت شما مراجعه می کنند یگ پیام هشدار امنیتی از گوگل را دریافت می کنند که سایت دارای امنیت نیست. این باعث می شود که کاربران به وب سایت شما اعتماد نکنند و بر روی دکمه تماس کلیک نکنند. در نتیجه به وب سایت شما آسیب خواهد رساند و از اعتبار وب سایت کم خواهد کرد. با پروتکل HTTPS اعتماد بالاتری از کاربران را به دست خواهد آورد.

دیتا ارجاع:

گوگل سایت را آنالیز می کند و به وب سایت هایی که از HTTP به HTTPS تغییر می دهند با ارزش تر است و ترافیکی که از وب سایت هایی با پروتکل HTTPS است رتبه های بهتری را در نظر می گیرد.